مدیر مرکز جامع مشاوره، رشد و توانمندسازی آستان قدس رضوی گفت: خانواده‌ها باید الگوی مناسبی برای اقدامات پیشگیرانه شیوع بیماری کرونا باشند.

خانواده‌ها باید الگوی مناسبی برای اقدامات پیشگیرانه شیوع بیماری کرونا باشند

به گزارش قدس آنلاین، دکتر محسن اصغری نکاح مدیر مرکز جامع مشاوره، رشد و توانمندسازی آستان قدس رضوی  به مسائل روحی و روانی اقدامات پیشگیرانه شیوع ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: این روزها جامعه و خانواده ها در معرض تجربه جدیدی هستند و آن اطلاع‌رسانی در خصوص اقدامات پیشگیرانه شیوع ویروس کرونا است.
وی به موارد کلیدی اقدامات پیشگیرانه شیوع این بیماری اشاره کرد و گفت: در مرحله نخست باید به موارد غیر ضروری و نامرتبی که در فضای مجازی منتشر می‌شود و اذهان عمومی و بهداشت روانی جامعه خانواده، کودکان و نوجوانان را تحت الشعاع قرار می‌دهد اعتنایی نکنیم.
این کارشناس با بیان اینکه خوشبختانه جامعه ما به لحاظ پزشکی وضعیت مطلوبی دارد، تصریح کرد:
مردم باید مطمئن باشند مسئولان در حال برنامه‌ریزی و هدایت امور هستند، از همین رو اضطراب و نگرانی را از خود دور کنند، زیرا هر گونه نگرانی به کودکان و نوجوانان منتقل می‌شود.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: موارد کلیدی بهداشتی پیشگیرانه شیوع ویروس کرونا معدود و محدود هستند؛ خانواده‌ها باید این موارد را با آرامش به فرزندان خود انتقال دهند و این آرامش در چهره آنان نمایان باشد.
به گفته مدیر مرکز جامع مشاوره، رشد و توانمندسازی آستان قدس رضوی، اضطراب و استرس موجب می شود سیستم ایمنی بدن آسیب پذیرتر باشد، از این رو تنها باید از طریق منابع خبری موثق که وزارت بهداشت اعلام می کند، اطلاعات را کسب کنیم.
وی ادامه داد: متاسفانه فضای مجازی فرصت تهدیدی آمیزی را در جامعه ایجاد کرده است و افرادی هستند که اطلاعاتی نادرستی را در اختیار مردم قرار می‌دهند؛ این اطلاعات رسانه‌ای پراکنده، موجب اغتشاش ذهنی بیشتر در مردم می شود.
اصغری نکاح با بیان اینکه، تعطیلی مدارس و جمع شدن خانواده‌ها دورهم مزیت‌هایی نیز دارد و سبک زندگی جدید را به مردم نشان می دهد، خاطرنشان کرد: فرصتی برای دورهم جمع شدن، انجام کارهای عقب مانده و آموزش مهارت‌های زندگی به فرزندان از مزیت‌هایی است که این روزها مردم جامعه می توانند آن را تجربه کنند.
وی افزود: مادران می توانند کودکان خود را در امور خانه مشارکت دهند با این کار هم به آنان مهارت می آموزیم و هم ذهن آنان را از مسائل روزمره به سمت مهارت‌افزایی سوق می‌دهیم. قصه‌خوانی، اجرای نمایش، بازی و سرگرمی با کودکان، دیدن تلویزیون و ... از دیگر راهکارهای پیشنهادی به مادران است تا در این روزها از آن بهره‌مند شوند.
این مقام مسئول یادآور شد: ویروس کرونا مشابه بسیاری از ویروس‌های دیگر است و در برخی از مواقع ضعیف‌تر یا شدیدتر است، هر چه اغراق آمیزتر با آن برخورد شود، استرس و اضطراب بیشتری ایجاد می شود به گونه‌ای که آسیب آن از خود بیماری بیشتر است.

منبع: آستان نیوز

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.