خراسان شمالی- مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی از جذب ۸۵ درصد اعتبارات اشتغال مددجویان این نهاد طی ۱۱ ماهه امسال خبر داد.

جذب ۸۵ درصد از اعتبارات اشتغال مددجویان کمیته امداد خراسان شمالی

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی کمیته امداد خراسان شمالی، مجید الهی راد بابیان اینکه طی امسال ۱۴۳ میلیارد تومان بودجه به اشتغال مددجویان تحت حمایت این نهاد اختصاص‌یافته است، افزود: تاکنون ۸۵ درصد این اعتبار جذب‌شده است.

وی ادامه داد: از مجموع تسهیلات پرداختی به مددجویان ۱۰ میلیارد و ۶۷۴ میلیون تومان آن از محل منابع داخلی کمیته امداد این استان و ۶۷ میلیارد و ۷۱۰ میلیون تومان آن نیز از محل تسهیلات بانکی پرداخت‌شده است.

الهی راد در ادامه به برنامه‌های این نهاد در حوزه توسعه اشتغال پایدار روستایی اشاره کرد و ادامه داد: از این محل نیز ۴۳ میلیارد و ۸۱۲ میلیون تومان آن به متقاضیان پرداخت‌شده است.

وی ابراز امیدواری کرد، با تمهیدات صورت گرفته صد درصد این اعتبارات برای ایجاد اشتغال مددجویان جذب می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی اضافه کرد: طی امسال حدود سه هزار طرح اشتغال برای مددجویان تحت حمایت این نهاد اجراشده است که ۹۵۰ طرح ویژه مناطق روستایی، هزار و ۴۲۳ طرح از محل منابع قرض‌الحسنه بانک‌ها برای مددجویان و اقشار آسیب‌پذیر و ۵۸۵ طرح نیز ویژه زنان سرپرست خانوار از محل منابع امداد اجراشده است.

وی با اشاره به سه نوع تسهیلات پرداختی در حوزه اشتغال مددجویان، گفت: کمیته امداد این استان با توجه به میزان مهارت و توانایی فردی در سه بخش کارانگیزی تا سقف ۵ میلیون تومان، توان‌افزایی نیز تا سقف ۱۰ میلیون تومان و درزمینهٔ اشتغال و خودکفایی نیز تا سقف ۵۰ میلیون تومان به مددجویان تسهیلات اشتغال قرض‌الحسنه پرداخت می‌کند.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.