۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۷
کد خبر: 694452

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان‌ رضوی از اتمام عملیات مرمت خانه تاریخی ناظران مشهد خبر داد.

خانه تاریخی ناظران مشهد مرمت شد

به گزارش قدس آنلاین، ابوالفضل مکرمی‌فر با اعلام این خبر، درباره عملیات مرمت این خانه تاریخی، اظهار کرد: در مرمت صورت گرفته، پی‌بندی اتاق‌های ضلع شرقی، اجرای کانال ناکش در اتاق‌ها، آجرفرش اتاق‌ها، مرمت موضعی نماهای بیرونی و مرمت پله‌ها انجام شده است.

بر اساس گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی، وی درباره هزینه صرف شده در مرمت خانه تاریخی ناظران، اضافه کرد: این اثر تاریخی ارزشمند با هزینه‌ای بیش از یک میلیارد و ۲۸۵ میلیون ریال مرمت شد.

خانه تاریخی ناظران از جاذبه های گردشگری مشهد در پایین خیابان و داخل خیابان نواب صفوی واقع شده است. این خانه تاریخی  رو به روی تکیه یزدی‌ها قرار دارد و تکیه یزدی‌ها در کوچه‌ای به نام کوچه سرحوض واقع شده که به آن عسکریه هم می‌گویند. این خانه، جنوبی است و درحال‌ حاضر ورود و خروج از غربِ آن انجام می‌شود.

خانه تاریخی ناظران در سال ۱۳۸۴ به‌ عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. تاریخچه خانه قدیمی ناظران و نحوه ساخت آن به اواخر دوران قاجار باز می‌گردد. این خانه قدمتی معادل ۱۰۰ سال دارد و از روی فرم بنا و تشابه آن، به ساختمان‌های دوره قاجار شبیه است.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.