ساری- با وجود اینکه تعطیلی مراکز آموزشی در سراسر کشور باهدف پیشگیری از شیوع بیماری کرونا در دستور کار مسئولان بهداشتی قرار گرفته اما متأسفانه آمار سفر به مناطق شمالی کشور حاکی از آن است که برخی این هشدارها را جدی نگرفته و تعطیلی را فرصتی برای تفریح دانسته تا لزوم مقابله با شیوع بیماری کرونا!

وقت مناسبی برای سفر به شمال نیست/شناسایی ۴ مبتلابه کرونا در بابل

قدس آنلاین-گروه استان ها: افزایش آمار سفر به استان‌های شمالی و جنوبی کشور در طی روزهای کشور با واکنش‌های بسیاری از طرف مردم استان‌های بوشهر، هرمزگان و هم‌چنین گیلان و مازندران در شبکه‌های اجتماعی روبرو بوده است.

به دلیل افزایش دامنه سفرها روز گذشته مردم خونگرم استان های هرمزگان و بوشهر با راه‌اندازی کمپین‌هایی جداگانه از مردم ایران خواستند تا کاهش بیماری از سفر به مناطق جنوبی خودداری کنند و حتی از این بابت از تمام مردم ایران عذرخواهی کردند و حال این موضوع  در استان‌های شمالی کشور نیز برجسته شده و مردم خونگرم و میهمان‌نواز مازندران را بر آن داشته تا با راه‌اندازی پویش مردمی با عنوان «ممنوعیت ورود مسافر به شمال کشور» در راستای کنترل بیماری کرونا از مردم درخواست کنند تا وقت دیگری را برای سفر به این استان انتخاب کنند.

مردم مازندران در شبکه‌های مجازی اظهار کردند: برای جلوگیری شیوع این ویروس می‌خواهند که هم‌وطنان در این برهه زمانی خاص به استان‌های شمالی سفر نکنند.

۲۴ نفر مشکوک به کرونا

در همین رابطه روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بابل تعداد افراد مشکوک به کرونا در این شهرستان را ۲۴ نفر اعلام کرد و گفت که همه این افراد در بیمارستان مرحوم میناگر بستری هستند.

این روابط عمومی شامگاه چهارشنبه در اطلاعیه شماره ۱۵ خود نوشت خوشبختانه تاکنون هیچ فوتی براثر ابتلا به کرونا ویروس در بابل رخ نداده است.

مسافرت غیرضروری ممنوع

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیز اگرچه قبل از این در مورد سفر به مازندران هشدار داده بود لذا باری دیگر از مردم  خواست تا از مسافرت غیرضروری به این استان خودداری کنند.

دکتر   سید عباس موسوی همچنین به مردم توصیه کرد که به دلیل شیوع ویروس کووید-۱۹ در برخی از شهرهای شمالی٬‌ از سفرهای غیرضروری به مازندران پرهیزکرده و به توصیه‌های وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی در این خصوص توجه کنند.

وی بابیان این موضوع که تنها راه مقابله با این ویروس، فعلاً پیشگیری است تأکید کرد: مردم باید نسبت به این وضعیت، مراقبت‌های دقیق و پیشگیرانه را به عمل‌آورند.

تا کاهش بیماری در منزل بمانید

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل هم در پی انتشار اطلاعیه‌ای بابیان اینکه حال عمومی ۲۴ بیمار مشکوک به کرونا ویروس بستری‌شده در بیمارستان میناگر بابل رو به بهبودی است اظهار کرد: این افراد تا زمان نهایی شدن آزمایش و بهتر شدن حال عمومی در بیمارستان نگهداری می‌شوند.

دکتر سید فرزاد جلالی افزود : وی بابیان اینکه مراجعه حضوری افراد سرپایی مشکوک به کرونا ویروس به بیمارستان رو به افزایش است ، گفت : روزانه ۴۰ الی ۵۰ بیمار به کلینیک سرپایی مراجعه می‌کنند.

دکتر جلالی از شهروندان خواست تا در حال حاضر از برگزاری مجالس عمومی خودداری کنند و تأکید کرد : تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها و جاهای پر رفت‌وآمد و اماکن ورزشی به همین خاطر بود که مردم از تجمع غیرضروری پرهیز کنند تا این ویروس به دیگران سرایت نکند.

وی تأکید کرد: شهروندان از سفر خودداری کنند و در منازل بمانند تا شیوع این بیماری کم شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.