اصفهان- بر اساس آخرین اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، آمار مبتلایان به ویروس کرونا در کشور تا روز چهارشنبه به ۱۳۹ نفر و موارد فوت ناشی از آن به ۱۹ نفر رسیده است که سهم اصفهان از میزان آلودگی تاکنون ۲ مورد تائید شده در این شهر و ۴ مورد مشکوک در گلپایگان است.

تائید دو مبتلا/راه‌اندازی خط تماس فوری/۴ مورد مشکوک در گلپایگان

قدس آنلاین-گروه استان ها: بنا بر گفته سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در این استان تعداد ۱۵۰ تا ۲۰۰ بیمار دارای عفونت حاد تنفسی هستند که نمونه آزمایشگاهی تعدادی از آن‌ها که مشکوک به کرونا هستند در حال بررسی است که تاکنون نتیجه ۲ نفر از آن‌ها تائید شده است.

گزارش‌های منتشره حاکی از آن است که چهار بیمار مشکوک به ابتلا به کرونا نیز در گلپایگان شناسایی و مورد آزمایش قرار گرفتند که هنوز نتیجه نهایی آزمایش آن‌ها اعلام‌نشده است.

ازآنجاکه کیت‌های لازم برای آزمایش تشخیص ابتلایان به بیماری به‌تازگی به اصفهان منتقل‌شده و از امروز انجام تست کرونا در این استان امکان‌پذیر و ظرف مدت ۱۲ ساعت پاسخ لازم ارائه می‌شود لذا پیش‌بینی می‌شود رقم مبتلایان و آمارهای منتشره شکلی واقعی به خود بگیرد و در روز های اینده با قطعیت بیشتری اعلام شود.

به شایعات توجه نکنید

در همین راستا سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بابیان اینکه نتایج آزمایش‌های برخی از افراد مشکوک هنوز اعلام‌نشده است بیان کرد: لذا ضرورت دارد شهروندان به شایعات توجه نکرده و اخبار را از مراجع و کانال‌های رسمی دنبال کنند.

آرش نجیمی در خصوص خبر شناسایی چهار شهروند مبتلابه کرونا در شهرستان گلپایگان توضیح داد این چهار بیمار مشکوک به ابتلا به کرونا هستند اما هنوز نتیجه نهایی آزمایش آن‌ها اعلام‌نشده است.

وی بابیان اینکه نمونه آزمایشگاهی تعدادی از بیماران عفونت حاد تنفسی و مشکوک به کرونا موردبررسی قرارگرفته است افزود: تاکنون ۲نتیجه آزمایش ۲ نفر از آن‌ها تائید شده است.

وی بابیان اینکه نتایج قطعی ابتلای افراد در روزهای آینده اعلام  می‌شود درباره برخی اخبار در فضای مجازی درباره مرگ‌ومیر در بیمارستان‌های مختلف نیز گفت: در تمامی بیمارستان‌ها مرگ‌ومیر داریم اما عده‌ای برخی از آن‌ها را به کرونا نسبت می‌دهند درحالی‌که تا زمانی که نتایج آزمایش بر روی آن‌ها به ما اعلام نشود، نمی‌توانیم به‌طور قطعی آن را ناشی از کرونا بدانیم.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اینکه کیت‌های مخصوص آزمایش ویروس کرونا روز دوشنبه به اصفهان رسید، اضافه کرد: در این چند روز مشغول طی کردن فرایندهای کنترل کیفی و استاندارد کردن دستگاه‌ها بودیم و از امروز کار آزمایش کرونا با استفاده از آن انجام می‌شود.

وی  زمان آماده شدن پاسخ آزمایش‌ها را حدود ۱۲ ساعت اعلام کرد و ادامه داد: باوجود انجام آزمایش‌ها در خود اصفهان، نتیجه نهایی تأییدها و موارد قطعی توسط وزارت بهداشت اعلام خواهد شد.

راه‌اندازی خط تماس فوری

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از راه‌اندازی خط تماس فوری برای ارائه خدمات مشاوره و راهنمایی به افراد دارای علائم بیماری و مشکوک به کرونا در این استان خبر داد  و گفت: خط تلفن تماس فوری به شماره ۳۱۱۳ از ظهر امروز آماده ارائه خدمات مشاوره و پاسخگویی به افرادی است که احساس می‌کنند علائم مشکوکی درباره بیماری کرونا دارند تا آن‌ها بدانند که آیا باید به مراکز درمانی مراجعه کنند یا نه.

آماده‌سازی ۲ بیمارستان

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان هم‌چنین بابیان اینکه در کلان‌شهر اصفهان بیمارستان‌های عیسی بن مریم و خورشید و در شهرستان خمینی‌شهر بیمارستان شهید اشرفی، نجف‌آباد بیمارستان فاطمه زهرا(س)، فلاورجان بیمارستان شفا و شهرضا بیمارستان صاحب‌الزمان(عج) برای کنترل و مقابله با بیماری کرونا تخصیص داده شد، افزود: در سایر شهرستان‌ها دست‌کم یک بخش برای این کار اختصاص‌یافته است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از همه مردم خواست تا به شایعه‌های موجود در فضای مجازی درباره بیماری کرونا توجه نکنند و اخبار را از منابع و کانال‌های معتبر پیگیری کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.