مدیر دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خراسان رضوی گفت: نماز جمعه این هفته مطابق معمول در ۵۳ نقطه خراسان رضوی و البته با رعایت تمهیدات لازم برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا برگزار می‌شود.

نمازهای جمعه این هفته خراسان رضوی برگزار می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام محمدحسین ایزدی افزود: تمهیدات لازم برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در ۵۳ نماز جمعه این استان در نظر گرفته شده که شامل اقدامات محیطی و آگاهی بخشی  در حین برگزاری نماز است.

وی ادامه داد: برگزاری مختصر مراسم نماز جمعه تا هر مقدار که ممکن است، برگزار نکردن سخنرانی پیش از خطبه‌ها و نیز نخواندن اطلاعیه‌ها و کاستن از بیانات مجری تا حد امکان و توصیه به عدم انجام اقداماتی که منجر به حضور طولانی نمازگزاران در مصلی شود از جمله اقدامات برای پیشگیری از شیوع کرونا در نمازهای جمعه است.

مدیر دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خراسان رضوی گفت: در صورت برنامه‌ریزی قبلی برای سخنرانی پیش از خطبه‌ها این سخنرانی باید بسیار کوتاه و مرتبط با موضوع مقابله با ویروس کرونا باشد همچنین خطبه‌های نماز هم باید کوتاه بیان شود و دعای فرج به نیت دفع بلا از کشورهای مسلمان هم قرائت خواهد شد.

ایزدی افزود: ضدعفونی کردن و نظافت شبستان، سرویس‌های بهداشتی، قبل و بعد از مراسم در هماهنگی با مرکز بهداشت به صورت اصولی و پرهیز از اقدامات سلیقه‌ای از دیگر اقدامات در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: تجهیز سرویس‌های بهداشتی به مایع دستشویی و دستمال کاغذی، انجام اقدامات لازم برای ضدعفونی کردن اتوبوس‌ها و سرویس‌های ایاب و ذهاب نمازگزاران، حذف کیسه های کفش و تاکید بر استفاده از نایلون شفاف و تازه به عنوان کیسه کفش از دیگر اقدامات مورد تاکید است.

مدیر دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خراسان رضوی گفت: جمع آوری مهرهای مستعمل و ضدعفونی کردن مهرهای سنگی و توصیه به همراه داشتن مهر و جانماز شخصی، تجهیز مبادی ورودی شبستان به مایعات ضدعفونی کننده، نصب پوستر و بنر اطلاع رسانی پیرامون عدم دست دادن و مصافحه قبل و بعد از نماز، استقرار اورژانس و تیم پزشکی به لحاظ حضور افراد سالخورده و ناتوان در مراسم نماز، تدارک آب آشامیدنی سالم و بسته‌بندی در محیط شبستان، انجام اقدامات لازم برای تهویه مناسب هوای شبستان، جمع آوری بازارچه‌های حول مراسم و حذف پذیرایی و چای ایستگاه‌های صلواتی از مراسم از دیگر اقداماتی است که در محیط برگزاری نماز انجام خواهد شد.

حجت الاسلام ایزدی افزود: برای آگاهی بخشی به نمازگزاران در زمینه ویروس کرونا استقرار غرفه اطلاع‌رسانی مرکز بهداشت و ارائه جزوات اطلاع رسانی، توزیع رایگان ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی کننده تا حد امکان و نصب بنرها و پوسترهای اطلاع رسانی بهداشتی نیز در نظر گرفته شده است.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.