ایلام- بارش‌های سیل‌آسا که از ساعت‌های اولیه سه‌شنبه ششم اسفندماه در استان ایلام به طغیان رودخانه‌ها منجر شد خسارات فراوانی به زیرساخت‌های شهری و روستایی وارد آورد وزندگی روزمره مردم به‌ویژه در شهرستان‌های شمالی ازجمله «سیروان»، «چرداول» و «هلیان» را مختل کرد.

«سیل» زیرساخت‌های ارتباطی ایلام را شست

قدس آنلاین-گروه استان ها: بارش های سیل آسا و طغیان رودخانه طی دو روز گذشته مسیر ایلام - سرابله - حمیل - کرمانشاه را مسدود کرد و خسارت بسیاری به تعدادی از ابنیه و زیرساخت‌ها وارد کرد  و با تخریب پل جزمان هلیلان راه ارتباطی ۱۰ روستای چرداول را سد کرد.

سیل در ۲ روز گذشته تعدادی از خانواده‌های شهر سرابله در شهرستان چرداول استان ایلام را به محاصره درآورد و جان یک شهروند ایلامی را نیز به دلیل سقوط در یک کانال آب گرفت.

استان ایلام به‌واسطه وقوع ۲ سیل مخرب به فاصله کمتر از پنج سال دچار خسارت‌های عدیده مالی و زیرساختی زیادی شده است و حتی در سیلاب سال ۹۴ چهار نفر از شهروندان نیز جان خود را از دست دادند اما در فروردین‌ماه امسال که سیلاب  موجب بروز آسیب‌های جدی به منازل مسکونی، ابنیه و زیرساخت‌های استان به‌ویژه در شهرستان‌های دره شهر و سیروان شد، هیچ‌گونه خسارت جانی بر جای نماند اما در طی ۴۸ ساعت گذشته باری دیگر با طغیان رودخانه‌ها سیل بر حجم خسارت‌های وارده افزود و بخشی از راه‌های ارتباطی و اراضی کشاورزی را شست.

آسیب به راه‌های اصلی و فرعی

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام  بابیان اینکه سیل افزون بر ۱۵۱ میلیارد تومان خسارت به زیرساخت بخش راه و مسکن این استان وارد کرده است بیان کرد: براثر جاری شدن سیل ۶۱۷ کیلومتر راه اصلی و فرعی و ۲۳۲ کیلومتر راه روستایی و تعداد ۳۳۲ دستگاه ابنیه فنی( پل) آسیب‌دیده است.

علی‌اصغر کاظمی از مسدود شدن ۳۱ راه روستایی ناشی از سیلاب اخیر در استان خبر داد و گفت: براثر این خسارت‌ها محور ایلام- حمیل- کرمانشاه مسدود شد و محور جایگزین آن محور ایلام- قلاجه- کرمانشاه برای تردد جایگزین شد.

وی افزود: بر اساس ارزیابی‌های اولیه صورت گرفته توسط کارشناسان ذی‌ربط این اداره کل ۹۶ میلیارد تومان خسارت به بخش راه‌های استان  و  ۵۵ میلیارد تومان به بخش مسکن شهری و روستایی واردشده است.

خسارت به اراضی کشاورزی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی ایلام نیز از وارد آمدن خسارت به اراضی این استان براثر سیل اخیر خبر داد و گفت:  بارش‌های سیلابی ۴۸ ساعت گذشته ۳۰ میلیارد ریال خسارت به اراضی کشاورزی این استان وارد کرده است.

سید محمد تراب میری روز چهارشنبه اظهار داشت: این میزان خسارت بر اساس برآوردهای اولیه محاسبه‌شده که با تکمیل بررسی‌های نهایی احتمال افزایش این رقم وجود دارد.

وی افزود: بیشترین خسارت‌های وارده متعلق به اراضی زراعی و باغی شهرستان‌های سیروان و دره شهر گزارش‌شده هرچند در سایر نقاط استان نیز سیلاب آسیب‌هایی را به حوزه کشاورزی استان وارد کرده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی ایلام یادآور شد: باران‌های سیلابی بیشترین خسارت را به اراضی زراعی گندم و کلزا در شهرستان‌های سیروان و دره شهر ایجاد کرد هرچند باغات این مناطق نیز از آسیب‌های سیلاب در امان نماندند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.