مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: نتیجه آزمایشاتی که از بیماران مشهدی مشکوک به کرونا به تهران ارسال شده بود، منفی بوده است.

تمامی گزارش‌های ارسالی مشکوک به کرونا در مشهد منفی بوده است

به گزارش قدس آنلاین، محمدجعفر صادقی، در خصوص اقدامات صورت گرفته توسط دانشگاه علوم پزشکی در مقابله با کرونا، اظهار کرد: اقدامات گسترده‌ای در خصوص مقابله با ویروس کرونا در سطح خراسان رضوی انجام شده است.

مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: برای هر سازمان و هر دستگاهی پروتکلی نوشته شده است و با توجه به جلسات مختلفی که در استانداری برگزار شد، این دستورالعمل به آن‌ها ابلاغ شده است. در این دستورالعمل شرایط ضدعفونی کردن، استریل، رعایت بهداشت فردی، مراقبت از پرسنل و… به طور جامع تبیین شده است.

وی با بیان اینکه از جمله اقدامات انجام شده برای مقابله با ویروس کرونا ضدعفونی شدن تمامی ایستگاه‌های اتوبوس و مترو توسط شهرداری مشهد بوده است، تصریح کرد: هر ارگان و سازمانی متناسب با دستورالعمل ابلاغ شده اقدامات خوبی را انجام داده است.

صادقی با اشاره به اینکه در این زمینه حرم مطهر رضوی نیز اقدامات گسترده‌ای را ترتیب داده است، اظهار کرد: کیت‌های تشخیص ویروس کرونا به مشهد رسیده است و در حال حاضر این قابلیت برای تشخیص این بیماری در مشهد وجود دارد.

مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: نتیجه آزمایشاتی که از بیماران مشکوک به کرونا به تهران ارسال شده بود، منفی بوده و تا این لحظه هیچ مورد مثبتی گزارش نشده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر جو روانی حاکم بر جامعه از ویروس کرونا بیشتر از خود ویروس باعث اضطراب و ترس مردم شده است، ابراز کرد: ترس و اضطراب باعث کاهش قدرت سیستم ایمنی و دفاعی بدن می‌شود لذا مقاومت ما را در برابر ویروس کاهش و باعث غلبه آن بر بدن خواهد شد.

صادقی با بیان اینکه از همه مردم می‌خواهیم که در این خصوص آرامش خود را حفظ کرده چرا که با رعایت بهداشت فردی می‌توان بر این بیماری غلبه کرد، اظهار کرد: باید این بیماری را نیز همانند هر بیماری دیگری دید و متناسب با خودش با آن برخورد کرد.

مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: باید بپذیریم که این بیماری وارد جامعه شده است لذا اگر هر فردی نکات بهداشتی را رعایت کند، مقابله با این ویروس چندان سخت نخواهد بود. باید به سمتی برویم که رعایت موارد بهداشتی و فردی را جدی بگیریم. هر فرد بیمار نیز باید در خانه بماند و با مراقبت‌های بهداشتی و ضدعفونی کردن محیط از ابتلای دیگران به این بیماری جلوگیری کند.

منبع: مهر
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.