خراسان شمالی- رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی بدهی معوقه بانکی واحدهاط تولیدی، نوسانات قیمت مواد اولیه و عدم ثبات بازار، کمبود نقدینگی واحدهای تولیدی برای فعالیت های جاری و طولانی شدن فرایند پرداخت تسهیلات را از مهمترین مشکلات صنایع تبدیلی و تکمیلی استان عنوان کرد.

نوسانات قیمت مواد اولیه و عدم ثبات بازار مهمترین مشکل صنایع تبدیلی استان
دکتر عبدالله یوسفی در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین، گفت: در حال حاضر ۸۰ واحد صنایع تبدیلی و تکمیلی در بخش کشاورزی در استان فعالیت دارند که در سال جاری ۱۹۸ میلیارد ریال در این صنایع سرمایه گذاری شده است.
وی اظهار داشت: ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی موجب افزایش درآمد روستاییان، افزایش بهره وری، ایجاد ارزش افزوده محصولات کشاورزی، کمک به کاهش ضایعات بخش کشاورزی، جلوگیری از خام فروشی محصولات کشاورزی، جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها و کمک به اشتغال موجود می شود.
وی افزود: در سال جاری ۱۱ فقره پروانه بهره برداری صنایع تبدیلی و تکمیلی در استات در زمینه های بسته بندی بذر، گندم، جو و حبوبات، زعفران، عسل، تولید خوراک اماده دام و طیور، سردخانه دومداره، تولید انواع عرقیات، عصاره و اسانس گیاهی، تولید و بسته بندی انواع میوه، صیفی جات و سبزیجات خشک و پنیه پاک کنی صادر شده که در این زمینه اشتغال ۹۹ نفر در استان فراهم شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.