بندرعباس- آب‌وهوای چهارفصل بندرعباس در تمامی فصول مسافران و گردشگران بسیاری را به سمت خود جذب می‌کند که البته این موضوع همیشه موجب خرسندی بازاریان و تجار است اما این روزها که بیماری کرونا بر سر کشور سایه انداخته است حضور این‌همه گردشگر به‌ویژه از استان‌های آلوده برای مردم جنوب چندان خوشایند نیست و لذا خواستار اعمال محدودیت و هم‌چنین مراقبت‌های بیشتری از طرف مسئولان هستند.

مردم هرمزگان خواهان اعمال محدودیت و مراقبت‌های بیشتر گردشگران شدند

قدس آنلاین-گروه استان ها: گفتنی است اولین مورد قطعی و رسمی کرونای مثبت در هرمزگان در شهر قشم بود که این بیمار بانویی ۷۳ساله بود که برای دیدن دختر و داماد خود از قم به قشم سفرکرده بود.

این بیمار بعد از ۶روز و پس از بهبود نسبی از بیمارستان مرخص شد و هم‌اکنون در منزل تحت قرنطینه است.

همچنین روز ششم اسفند اعلام شد مردی ۵۳ساله با نشانه‌های بسیار نزدیک به کرونا به بیمارستان خلیج‌فارس بندرعباس مراجعه و چند ساعت بعد فوت کرده که طبق پروتکل‌های بیماران کرونایی دفن شده است.

با توجه به شرایط آب و هوایی مناسب هرمزگان، همه‌ساله در این روزها شاهد خیل عظیم مسافران در این منطقه هستیم که این روزها نیز باوجود شیوع ویروس کرونا، همچنان ورود مسافران به این استان به‌صورت عادی ادامه دارد درحالی‌که مقوله قرنطینه شهرهای آلوده چندان به اعتقاد مسئولان وزارت بهداشت عملی نیست، دست‌کم غربالگری مسافران ورودی به مناطق مختلف شهرها باید در دستور کار باشد، اقدامی که موجب نگرانی بسیاری از خانواده‌ها شده است.

مردم می‌گویند: غفلت از معاینه مسافران ورودی به هرمزگان در شرایطی است که شیوع این بیماری در هرمزگان از یک مسافر بیمار که از قم به قشم سفرکرده بود، آغاز شد.

هرمزگان در حالت نیمه قرمز

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان بابیان اینکه تعداد ۲۳ مورد مشکوک به کرونا در استان شناسایی‌شده و لذا منتظر اعلام نتیجه هستیم اظهار کرد: تاکنون دو مورد از موارد مشکوک مثبت بوده که یکی از آن‌ها فوت و دیگری وضعیتش رو به بهبود است ، اکنون هرمزگان ازنظر حساسیت بالای بیماری در حالت نیمه قرمز قرار دارد.

دکتر حسین فرشیدی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: به‌منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا ، تمام بیماران مشکوک با علائم تنفسی بستری و نمونه‌برداری از آن‌ها انجام می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: با توجه به ورود شمار بالای مسافر به استان در روزهای اخیر، مقررشده در مبادی ورودی همه شهرهای استان، راه‌آهن و فرودگاه‌ها، به‌ویژه در بندرعباس و جزایر، کنترل اولیه مسافران صورت گیرد تا در صورت ابتلا فردی به ویروس کرونا، شخص به قرنطینه منتقل شود.

محدودیت و ممنوعیت مسافران

در همین حال پویشی مردمی (کمپین) با محتوای "ما مردم جزیره قشم، کیش و بندرعباس جهت کنترل ویروس کرونا، خواهان کنترل و محدودیت تردد مهمانان به استان هرمزگان هستیم" در فضای مجازی هرمزگان تشکیل و کاربران با پیوستن به آن خواستار ممنوعیت سفر به استان هستند.

برخی مقام‌های شهرستانی و استانی نیز در قالب خبر یا صفحه شخصی خود به این پویش پیوسته و آن را تائید کرده‌اند.

کیانوش جهانبخش نماینده هرمزگان در شورای عالی استان‌ها و رئیس شورای اسلامی شهر قشم ازجمله افرادی هستند که به این پویش پیوسته‌اند.

حضور تعداد زیادی مسافر در هرمزگان از نقاط مختلف کشور بعد از اعلام تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها از یک‌سو و کنترل نشدن مبادی ورودی و خروجی از سوی دیگر نگرانی‌ها درباره افزایش احتمال شیوع کرونا در استان را افزایش داده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.