سنندج- در روزهایی که تحریم اقتصاد نفتی ایران را هدف قرار داده بود لذا بسیاری از مسئولان انتظار داشتند که با استفاده از فرصت گردشگری بخشی از این تحریم را خنثی و با جذب گردشگران و توریست‌ها به اقتصاد کشور کمک کنند اما متأسفانه با پیدا شدن سروکله کرونا حال این بخش به‌خودی‌خود مورد تحریم واقع شد.

«کرونا» گردشگری کردستان را بیمار کرد

قدس آنلاین-گروه استان ها: این روزها گردشگری با بحران جدی‌تری به نام ویروس کرونا مواجه است و در طول چند روزی که از وقوع این اتفاق در کشور می‌گذرد تنها واکنشی که از وزارت میراث فرهنگی در این خصوص شاهد بودیم اینکه وزیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی طی نامه‌ای به معاون میراث و معاون گردشگری کشور، دستور داد از پذیرش بازدیدهای گروهی در موزه‌ها و مراکز گردشگری دولتی و خصوصی خودداری شود.

لغو پذیرش

استان کردستان دارای یک هزار و ۵۱۹ اثر تاریخی شناسایی‌شده شامل آثار باستانی، غارهای طبیعی، درختان کهن‌سال، میراث منقول، قنات و مکان‌های طبیعی است که ۸۲۸ مورد از این تعداد شامل ۷۶۳ اثر تاریخی، هشت مورد میراث طبیعی، ۴۲ مورد میراث معنوی و هشت مورد میراث منقول است.

این استان با برخورداری از ۳۲ هتل، ۲ هتل‌آپارتمان و ۲۴ مهمان‌پذیر با تعداد ۲ هزار و ۶۸۱ تخت بر این خیال بود تا نوروز امسال با بهره گیر یاز ظرفیت این تخت‌ها بتواند مرهمی بر درآمد صنعت گردشگری بگذارد که ویروس کرونا نه‌تنها مانع تحقق این آرزو شد بلکه نمک بر زخم این صنعت زد.

لغو شدن رزرو تمامی هتل‌ها و هم‌چنین ممنوعیت ورود مسافران عراقی به استان کردستان آن‌هم در استانی که هنوز ظاهراً مورد مثبتی از این بیماری در آن دیده نشده است برای جامعه هتلداران بسیار سنگین تمام‌شده است و بنا بر گفته آن‌ها ضرر اقتصادی غیرقابل جبرانی آن‌هم در آستانه عید نوروز به آن‌ها تحمیل می‌کند.

خسارت هتل‌ها قابل جبران نیست

رئیس جامعه هتلداران کردستان  بابیان اینکه رزروهای تمام هتل‌های استان  کنسل شده است اظهار می‌کند: این شرایط تا آنجا تأثیرگذار بوده که رزروهای مربوط به ایام نوروز نیز لغو شده و لذا این موضوع مشکلات اقتصادی و خسارت‌های جبران‌ناپذیری را برای جامعه هتلداران رقم خواهد زد.

حمید حمیدی با اشاره به اینکه  بر اساس قانون در صورت کنسل شدن رزروها باید هتل‌ها پول شب اول را از مسافر دریافت کنند اما چون این شرایط به‌صورت غیرعادی و براثر اجبار پیش‌آمده، هتل‌های کردستان تمام پول رزروهای کنسل شده را به رزرو کنندگان برگرداندند.

حمیدی اضافه کرد: با توجه به شرایط پیش آماده امیدواریم تا یکی ۲ هفته آینده این بیماری از کشور ریشه‌کن و فعالیت‌های مختلف به حالت عادی و سابق خود برگردد.

وی با اشاره به این موضوع  که تاکنون موردی از ابتلا به کرونا در این استان مشاهده نشده ادامه داد: متأسفانه ممنوعیت ورود مسافران عراقی به استان نیز ضرر بزرگی به هتل‌ها وارد کرده است و لذا باید برای حل این بحران چاره‌ای توسط مسئولان اندیشیده و در برخی هزینه‌های هتل داران بخشودگی اعمال شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.