سرپرستی ۴۵ کودک در شهرستان سبزوار به خانواده‌های متقاضی فرزندخواندگی سپرده شد.

سپرده شدن ۴۵ کودک در سبزوار به فرزند خواندگی

به گزارش قدس آنلاین، رئیس اداره بهزیستی شهرستان سبزوار گفت: از مجموع  ۴۵ کودکی که در سبزوار به فرزند خواندگی سپرده شدند تاکنون برای ۳۰ فرزند شناسنامه صادر شده است.

مرضیه کسرایی فر افزود: این کودکان از طریق شیرخوارگاه حضرت علی اصغر (ع) مشهد و خانه‌های کودکان بی سرپرست شهرستان سبزوار به خانواده‌های متقاضی فرزند خواندگی در این شهرستان سپرده شده‌اند.

وی ادامه داد: همچنین ۲۱ زوج بدون فرزند در شهرستان سبزوار در نوبت فرزندپذیری قرار دارند که پس از بررسی شرایط تحصیلی، فرهنگی، اجتماعی و مالی آنها اقدامات لازم در این باره انجام می‌شود.

کسرایی فر با اشاره به شرایط واگذاری فرزندان بی سرپرست افزود: مشاوره قبل از فرزند پذیری و تشکیل کمیته فرزند خواندگی برای انتخاب فرزند برخی از این موارد است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه فرزندخوانده از ارث محروم است باید یک سوم اموال والدین حقوقی از طریق دفترخانه‌های رسمی و مراجع قضایی به فرزندخوانده منتقل شود.

کسرایی فر گفت: در مرحله نخست فرزند به مدت ۶ ماه بطور آزمایشی در اختیار زوج های متقاضی فرزندخواندگی قرار می‌گیرد و پس از بازدیدهای مددکاران اجتماعی در صورت عدم مشکل خاص شناسنامه کودک با مشخصات والدین قانونی صادر می‌شود.

منبع: صداوسیما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.