رئیس مرکز بهداشت بردسکن گفت: پس از ورود سه کاروان در روز انتخابات از قم به شهرستان بردسکن، سریعأ هماهنگی‌های لازم با ستاد استان انجام شد و تمامی افراد از نظر علائم، مورد بررسی قرار گرفتند که هیچ مورد خاصی مشاهده نشد.

هیچ مورد کرونایی در بین سه کاروانی که از قم به بردسکن آمده بودند، مشاهده نشد

به گزارش قدس آنلاین، حسین امامیان اظهار کرد: مدیران حوزه بهداشت سه شهرستان بردسکن، کاشمر و خلیلآباد با یکدیگر هماهنگ هستند به طوری که تاکنون دو جلسه مشترک برگزار شده و اقداماتی که باید در حوزه بهداشت و درمان در جلوگیری از شیوع ویروس کرونا انجام شود، هماهنگ شده است.

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه در شهرستان بردسکن فقط یک بیمارستان داریم ۱۰ درصد تختها ویژه پذیرش بیماران مشکوک به کرونا مشخص شده است، تاکنون هیچ گونه مورد مثبتی از ویروس کرونا در سه شهرستان نداشتهایم و وضعیت سفید است، موارد مشکوک هم به حدی نیست که بخواهد موجب نگرانی شود.

رئیس مرکز بهداشت بردسکن از ممنوع شدن ملاقات با بیماران در بیمارستان بردسکن خبر داد و مطرح کرد: براساس آمارهای اعلام شده ۴۱ درصد افرادی که مبتلا به ویروس کرونا شدند در محیط بیمارستان بوده است.

وی در ادامه در خصوص جزئیات سه کاروانی که در روز انتخابات از قم به شهرستان بردسکن وارد شدند، گفت: شبی که این ویروس در قم مثبت اعلام شد به ما اطلاع دادند که سه کاروان از بردسکن که یکی با کاشمر، خلیلآباد و کاشمر مشترک است به این سمت در حرکت هستند.

امامیان افزود: در این رابطه سریعأ هماهنگیهای لازم با ستاد استان انجام شد و استعلامهای لازم نیز اخذ و دستورالعملها دریافت گردید همچنین بین مسئولان بهداشت سه شهرستان هماهنگی لازم به عمل آمد.

وی عنوان کرد: حدود ساعت ۳ صبح اتوبوسها وارد بردسکن شدند و از نظر علائم، تمامی افراد مورد بررسی قرار گرفتند که هیچ مورد خاصی مشاهده نشد و پس از ارائه آموزشهای چهره به چهره، مشخصات تمامی افراد ثبت گردید.

امامیان اظهار کرد: اگرچه کسی که مبتلا به ویروس باشد بعد از ۴ تا ۷ روز علائم بروز می‌کند، اما افرادی که از بردسکن بودند، اعلام شد تا ۱۴ روز تحت نظر باشند و آموزشهای لازم به خانوادهها داده شد تا بیرون نیایند و در تماس با کسی نباشند، تاکنون موردی در بردسکن گزارش نشده است.

وی گفت: از این سه کاروان ۱۴۰ نفر از شهرستان بردسکن و ۴۰ نفر دیگر از کاشمر، خلیلآباد و کوهسرخ بودهاند، با توجه به اینکه شهرهای مختلفی در کشور آلوده شدهاند به رانندگان اتوبوسها آموزشهای لازم داده شده است.

رئیس مرکز بهداشت بردسکن ادامه داد: تمامی ادارات دستورالعملها و شرح وظایف مخصوصی دارند که ابلاغ شده است، با توجه به اینکه به تعداد استان‌های آلوده به ویروس کرونا اضافه میشود فقط باید اقدامات پیشگیرانه و بهداشت فردی را رعایت کرد.

وی گفت: اگر مدارس و یا دانشگاهها تعطیل میشود به دلیل این است که افراد در خانه بمانند نه اینکه به مسافرت بروند، همان‌گونه که وزیر بهداشت و درمان هم گفتند، تعطیلی مدارس و دانشگاهها به شیوع بیشتر این بیماری دامن زده است.

امامیان تصریح کرد: اگرچه قدرت کشندگی ویروس کرونا بسیار کمتر از آنفلوانزای (H۱N۱) اعلام شده اما قدرت واگیری آن بسیار بیشتر است، توصیه ما بر استفاده از ماسک برای افرادی که سلامت هستند و علائمی ندارند، نیست؛ افرادی که علائم بیماری دارند باید از ماسک آن هم از نوع عادی استفاده کنند، ماسکهای فیلتردار برای کادر درمان است و برای افراد ناقل بیماری کارایی ندارد.

رئیس مرکز بهداشت بردسکن همچنین اظهار کرد: شهروندان می‌توانند از الکل ۷۰ درجه و وایتکس برای ضد عفونی کردن سطوح استفاده کنند، این ویروس دو ساعت تا ۱۴ روز روی سطوح باقی میماند.

وی بیان کرد: از مردم درخواست داریم تا همچنان نسبت به رعایت بهداشت فردی از قبیل شستشوی مکرر دست‌ها به مدت ۲۰ ثانیه با آب و صابون، خودداری از دست‌دادن و روبوسی کردن، عدم لمس چشم‌ها، بینی و دهان با دستهای آلوده، پوشاندن بینی و دهان در هنگام عطسه و سرفه‌ را ادامه دهند، همچنین افراد سالمند و کسانی که ضعف سیستم ایمنی دارند و بیماران قلبی و ریوی از حضور در اماکن شلوغ و همچنین مسافرتهای غیر ضروری و شرکت در تجمعات پرهیز کنند.

وی بر حفظ آرامش بدون نگرانی تاکید کرد و از لغو تمامی مجالس عروسی در سطح شهرستان خبرداد و گفت: براساس مصوبه کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان تمامی این اقدامات پیشگیرانه فقط برای سلامت مردم است.

امامیان همچنین به تصمیمات اتخاذ شده در خصوص برگزاری مراسم ترحیم اشاره کرد و گفت: مراسم ختم افراد متوفی به یک ساعت کاهش پیدا کرده و هیچ گونه پذیرایی چای و خرما در مساجد و تکایا صورت نمیگیرد و به جای پخش قرآن تنها قاری قرآن تلاوت دارد، همچنین تمامی کتابخانه‌ها، استخرهای شنا، کانون‌های فرهنگی و هنری، پنجشنبه‌بازار و روزبازارها، تعطیل هستند.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.