مسئول دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در خراسان رضوی گفت: صحت انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و اولین میاندوره ای پنجمین دوره خبرگان رهبری در تمام حوزه های انتخابیه خراسان رضوی تایید شد.

تایید صحت انتخابات اسفند ماه  در خراسان رضوی

محمد کمال سروی ها در گفتگو باقدس آنلاین اظهار کرد: صحت انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و اولین میاندوره ای  پنجمین دوره خبرگان رهبری در تمام حوزه های انتخابیه خراسان رضوی تایید شد.

وی تصریح کرد: فقط در این دوره از انتخابات ،  یک صندوق رای در حوزه انتخابیه خواف و رشتخوار با گزارش فرماندار شهرستان و تایید  تخلفات صورت گرفته ابطال اعلام  شد.

مسئول دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در خراسان رضوی افزود: گزارش هایی درباره برخی از تخلفات همچون خرید و فروش رای و نبود تعرفه رای لازم   در برخی از حوزه های انتخابیه  استان ارائه شد اما به دلیل اینکه مستندات و مدارک لازم برای اثبات این ادعا ها وجود نداشت این موارد رد و صحت انتخابات تایید شد.

سروی ها ادامه داد: در مورد رای هایی که به اشتباه در صندوق های مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری انداخته شده بود دو موضوع مطرح است یک دسته رای هایی بود که در حوزه هایی که برگه رای مجلس شورای اسلامی دارای یک ردیف و برابر با مجلس خبرگان رهبری بود برخی از افراد به اشتباه رای خود را صندوق انداخته بودند به عبارتی برگه رای مجلس شورای اسلامی را در صندوق خبرگان رهبری و یا برعکس انداخته بودند که این دسته از رای ها دسته بندی و جزو آرائ صحیح هر کدام از انتخابات و کاندیدها محسوب شد اما در دسته دوم افراد به اشتباه در برگه رای مجلس شورای اسلامی اسم کاندیدای خبرگان رهبری و یا برعکس این موضوع را نوشته بودند که این آراء جزو رای های باطله محسوب شد.

وی افزود: برخی از کاندیدها ادعا داشتند که این گونه رای ها که اسم آنها به اشتباه در تعرفه انتخابات دیگر نوشته شده است باید جزو رای صحیح آنها محسوب شود اما طبق قانون این رای ها  باطل اعلام شد ، از طرفی این تعداد از رای های باطله بسیار اندک بودند به طوری که تاثیری در نتیجه نهایی انتخابات در حوزه های مختلف استان نداشتند.  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.