۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۳
کد خبر: 694576

هم زمان با کشته شدن یک بیمار انگلیسی مبتلا به ویروس کرونا و افزایش نگرانی‌ افکار عمومی، ماسک صورت در بیشتر داروخانه‌های این کشور نایاب شد.

کرونا جان یک انگلیسی را گرفت

به گزارش قدس آنلاین؛ منابع خبری روز جمعه اعلام کردند یکی از مسافران انگلیسی کشتی تفریحی دایموند پرنسس بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در بیمارستان ژاپن جان باخت. او اولین قربانی انگلیسی این ویروس است که تاکنون بالغ بر ۸۰ هزار نفر در سراسر جهان به آن مبتلا و جان بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ نفر را گرفته است.

عالی‌ترین مقام پزشکی انگلیس دیشب هشدار داد که ویروس کرونا به مرز اپیدمی رسیده و اگر از کنترل خارج شود ممکن است مدارس و اماکن عمومی دست کم دو ماه تعطیل شوند.

کریس ویتی طی سخنانی در لندن گفت؛ مساله ای که درباره این ویروس روشن است این است که هرگونه اقدام برای جلوگیری از آن، زمان بر خواهد بود.

وی هشدار داد که مساله همه گیر شدن این ویروس امری اجتناب ناپذیر و بحث سر زمان آن است. او هشدار داد که اگر این بیماری اپیدمی شود، انگلیس در امان نخواهد بود.

وزارت بهداشت انگلیس صبح دیروز (پنجشنبه) گزارش داد که دو نفر دیگر به این بیماری مبتلا شده‌اند. چند ساعت بعد منابغ خبری از ایرلند شمالی شناسایی یک مورد جدید در این منطقه را اعلام کردند.

منابع رسمی ابتلای ۱۶ نفر به ویروس کرونا در انگلیس را تائید کرده اند. با این حال رسانه ها گزارش دادند که اوایل هفته جاری ده‌ها مدرسه در انگلیس دانش‌آموزان و آموزگاران خود را به ظن ابتلا به ویروس کرونا روانه خانه کردند تا دو هفته خود را قرنطینه کنند. این ها افرادی بودند که هفته گذشته در ایام تعطیلات میان ترم مدارس، به مناطقی سفر کردند که در آنجا ویروس کرونا شایع است. برخی آمارهای تائید نشده حاکی است که آمار مبتلایان به کرونا در انگلیس بیشتر از ۱۶۰ نفر است.

هم زمان تحقیقات صورت گرفته توسط دفتر ایرنا در لندن نشان می دهد که ماسک صورت در بیشتر داروخانه های انگلیس نایاب شده است.

داروخانه‌ها عموما می‌گویند که مشخص نیست محموله‌های جدید چه زمانی به‌دست انها می‌رسد و برخی داروخانه‌ها نیز با هزینه‌های گزاف ۶ برابری این وسیله پزشکی را می‌فروشند.

وزارت بهداشت انگلیس دو روز پیش دستورالعمل‌های سختگیرانه ای را برای مقابله با شیوع این ویروس به اجرا گذاشت.

بر اساس این دستورالعمل به مسافرانی که از مناطق شمال ایتالیا، کره جنوبی، ایران و استان «هوبی» چین از ۳۰ بهمن به این سو به انگلیس سفر کرده‌اند، توصیه شده تا حتی اگر از علایم این بیماری برخودار نیستند، با سازمان ملی بهداشت انگلیس تماس گرفته و در مدت قرنطینه با کسی تماس نداشته باشند.

توصیه‌های مشابهی برای مسافرانی که در ۱۴ روز گذشته از کشورهای چین، تایلند، ژاپن، جمهوری کره، هنگ کنگ، تایوان، سنگاپور و مالزی به انگلیس سفر کرده‌اند صادر شده است؛ با این تفاوت که افراد در صورت مشاهده علائم خفیف این بیماری، به دستورالعمل‌ها عمل کنند.

مقام‌های انگلیسی می‌گویند که برای مواجه با بدترین شرایط آمادگی دارند اما هنوز وضع به حالت پاندمی نرسیده است که بخواهند در جامعه محدودیت‌هایی را ایجاد کنند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.