روزی که مدیران باشگاه پرسپولیس عذر مهاجم کروات خود را خواستند بسیاری از کارشناسان پیش بینی کردند او نیز همانند سایر بازیکنان خارجی این تیم برای وصول مطالبات خود به کمیته انضباطی فیفا شکایت خواهد کرد تا پرسپولیس با یک پرونده جدید انضباطی رو به‌رو شود، اما مدیران وقت باشگاه مدعی شدند وی دریافتی های قانونی خود را داشته است و خطری پرسپولیس را تهدید نمی‌کند.

۸ میلیارد و ۳ پنجره؛ دست گلی که بودیمیر به آب داد

قدس آنلاین: روزی که مدیران باشگاه پرسپولیس عذر مهاجم کروات خود را خواستند بسیاری از کارشناسان پیش بینی کردند او نیز همانند سایر بازیکنان خارجی این تیم برای وصول مطالبات خود به کمیته انضباطی فیفا شکایت خواهد کرد تا پرسپولیس با یک پرونده جدید انضباطی رو به‌رو شود، اما مدیران وقت باشگاه مدعی شدند وی دریافتی های قانونی خود را داشته است و خطری پرسپولیس را تهدید نمی‌کند.

با این وجود روز پنجشنبه خبر محکومیت باشگاه پرسپولیس در پرونده شکایت این بازیکن از سوی کمیته حل اختلاف فیفا  به دست مدیران باشگاه رسید، ولی آن‌ها از رسانه‌ای کردن این خبر خودداری کردند تا پیش از دیدار با شهرخودرو شاگردان یحیی گل محمدی گرفتار حاشیه نشوند. پس از پیروزی این تیم و صبح جمعه سرانجام خبر محکومیت پرسپولیس به پرداخت غرامت سنگین به بودیمیر در رسانه ها منتشر شد.

*پرسپولیس مستندات دارد؟

بر اساس حکم فیفا باشگاه پرسپولیس به پرداخت ۴۷۵هزار یورو به بودیمیر بابت مطالبات قرارداد  فصل گذشته و قرارداد فصل جاری محکوم شده است. رقمی که در نوع خود بسیار سنگین به حساب می آید و تأمین این رقم در مدت ۴۵ روز برای مدیران این باشگاه بسیار سخت خواهد بود.

باشگاه پرسپولیس  بر این اساس باید رقمی حدود ۸ میلیارد تومان را به بازیکن کروات سابق پرداخت کند و  در صورتی که بدهی در مهلت تعیین شده پرداخت نشود، پرسپولیس از جذب بازیکن داخلی و خارجی در سه پنجره نقل و انتقالاتی محروم می‌شود اما این محرومیت در هر بازه زمانی به محض تسویه بدهی  مرتفع می شود.

کمیته حل اختلاف فیفا هر گونه شکایت دیگری از بودیمیر را سلب و از وی خواسته شماره حساب خود را فوراً به پرسپولیس ایمیل کرده و از پرسپولیس خواسته مدارک و شواهد پرداختی را به فیفا ارائه کند. بر اساس رأی کمیته حل اختلاف فیفا اگر پرسپولیس پس از طی سه پنجره محرومیت نقل و انتقالاتی بدهی را تسویه نکند، کمیته انضباطی فیفا تصمیمات بعدی را اتخاذ خواهد کرد. قائم مقام کمیته حل اختلاف فیفا از آمریکا و دو همکار و وکیل هلندی فیفا قاضی این پرونده بوده‌اند.

برپایه اعلام کمیته حل اختلاف فیفا اعتراض به این رأی می‌تواند تا ۱۰ روز پس از ابلاغ به کمیته انضباطی فیفا تسلیم شود و در غیر این‌صورت رأی به صورت  قطعی درمی‌آید و طرفین حق خود را در خصوص استیناف خواهی از خود سلب خواهند داشت.

مدیران پرسپولیس هنوز در قبال این حکم اظهارنظر روشنی انجام نداده‌اند اما به نظر می رسد در صورت اعتراض پرسپولیسی‌ها به حکم صادره اتفاق خاصی رخ ندهد؛ چون تمام مستندات موجود به ضرر باشگاه پرسپولیس و احتمال وتوی حکم اولیه از سوی کمیته استیناف وجود ندارد.

*کالدرون و برانکو درراهند

در تشریح شرایط این روزهای پرسپولیس باید یادآور شویم که علاوه بر قطعی شدن شکایت کالدرون و صدور حکم پرونده بودیمیر، هنوز طلب حدود یک میلیون یورویی برانکو و دستیارانش (به همراه غرامت دیرکرد) از فصل گذشته باقی است و تلاش های نمایندگان پرسپولیس برای گرفتن تخفیف از مربیان کروات نتیجه ای در بر نداشته است. خطرناک اینجاست که با صدور رأی پرونده بودیمیر که مربوط به شکایت تابستان امسال است، به نظر می‌رسد پرونده برانکو – پرسپولیس هم فاصله چندانی تا مرحله صدور حکم نداشته باشد؛ جایی که با در نظر گرفتن شرایط فعلی، یک بدهی ۱۷ میلیاردی روی دست پرسپولیس خواهد گذاشت.

خلاصه اینکه وضعیت پرسپولیس در زمین و جدول رده‌بندی لیگ، اصلا شبیه مسائل کلان باشگاه نیست و در آینده نزدیک ممکن است همین کمبودهای مالی و بدهی‌های سنگین، شیرازه تیمی را که رؤیای چهارمین قهرمانی متوالی در لیگ ایران را در سر می‌پروراند را از هم بپاشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.