دبیر کارگروه مراقبت و درمان کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد از راه‌اندازی نظام ارجاع بیماران دچار عفونت‌های حاد تنفسی در مراکز درمانی و بیمارستان‌های زیر پوشش این دانشگاه خبر داد.

نظام ارجاع بیماران حاد تنفسی در مشهد راه‌اندازی شد

به گزارش قدس آنلاین، دکتر علی اصغر انجیدنی گفت: در این راستا فرآیند درمان بیماران مبتلا به عفونت‌های حاد تنفسی که مشکوک به کرونا هستند در سه سطح پیگیری و تحت بررسی قرار می‌گیرد.

وی افزود: کارگروه مراقبت و درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد از ابتدای شیوع کرونا در کشور در قالب کمیته‌های مختلف این دانشگاه به منظور تامین و ارائه خدمات مناسب به مردم تشکیل شده و امید است با همکاری مردم و رعایت بهداشت فردی بتوانیم از همه‌گیری این بیماری در خراسان رضوی پیشگیری کنیم.

وی ادامه داد: در نظام ارجاع، بیماران مراجعه کننده به مراکز خدمات جامع سلامت و کلینیک‌های سرپایی بر اساس چک لیست‌های استاندارد مورد بررسی‌های اولیه قرار می‌گیرند و در صورت دارا بودن علائم بیماری کووید- ۱۹ به سطح دو ارجاع داده می‌شوند.

دکتر انجیدنی گفت: بیماران در مراکز سطح دو توسط پزشکان متخصص معاینه و تحت بررسی‌های پاراکلینیکی قرار می‌گیرند و در صورت وجود علائم و مشکلات حاد تنفسی به بیمارستان شریعتی مشهد که سطح سه نظام ارجاع است، هدایت می‌گردند.

وی افزود: اگر شهروندی به صورت مستقیم به سایر مراکز درمانی مراجعه کند در صورت دارا بودن مشکلات حاد تنفسی به بیمارستان دکتر شریعتی مشهد ارجاع داده می‌شود و در غیر این صورت در همان مرکز خدمات درمانی دریافت می‌کند.

وی ادامه داد: شماره‌ تلفن‌های ۱۹۱ و ۳۱۴۴۹۴۴۹ آماده پاسخگویی به شهروندان جهت ارائه خدمات مشاوره‌ای است و مردم هرگونه پرسش در باره عفونت‌های حاد تنفسی و با موضوع پیشگیری از کرونا را می‌توانند از این طریق در میان بگذارند.

به گفته مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، تاکنون افزون بر ۱۶۰  بیمار مبتلا به عفونت‌های حاد تنفسی در بیمارستان‌های زیر پوشش این دانشگاه بستری شده‌اند که این تعداد در کل استان بیش از ۴۵۰ نفر گزارش شده است.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد مجهز به کیت تشخیص ویروس کروناست، پیش از این آزمایشات مربوط به تشخیص ویروس کرونا به تهران ارسال می‌شد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.