نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سلامت مردم شوخی‌بردار نبوده و در اولویت همه مسئولان قرار دارد، تاکید کرد که مردم نقش اصلی را در مقابله با ویروس کرونا دارند و باید از برگزاری اجتماعات پرهیز شود.

موسوی: دولت تمهیدات لازم را برای حضور مردم در خانه‌هایشان بیندیشد

قدس آنلاین: سیدابوالفضل موسوی بیوکی با اشاره به ضرورت انجام اقدامات پیشگیرانه از مبتلا شدن به ویروس کرونا، بیان کرد: ویروس کرونا نشان داده که با کسی شوخی ندارد و بزرگ و کوچک و مسئول و غیر مسئول را نمی شناسد. ما شاهد بودیم که دکتر حریرچی که خود الگو سلامت کشور بودند و در برنامه تلویزیونی اعلام کردند که نیاز به قرنطینه نیست خود مبتلا شده و اکنون در قرنطینه هستند. یا رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم و حتی چند تن از نمایندگان مجلس نیز به این ویروس مبتلا شده اند.

وی اظها کرد: این ویروس اکنون در کشور فراگیر شده و صرفا متعلق به یک استان نیست. البته بهتر بود از همان ابتدا که این ویروس از قم شیوع پیدا کرد با کنترل و محدود کردن ترددها جلوی گسترش را تا حدودی بگیرند، اما به هر حال این ویروس با مسائل سیاسی قاطی شد و اکنون در نقاط مختلف کشور پخش شده است.

نماینده مردم یزد در مجلس تصریح کرد: اکنون رعایت اصول بهداشتی از سوی مردم ضروری است. از سوی دیگر مردم استان های سفر پذیر و سفر فرست وظایفی دارند که باید به آن توجه کنند. در گام اول باید از ترددهای غیر ضروری پرهیز شود. مردم نقش اصلی را در مقابله با این ویروس دارند. دولت صرفا می تواند اجتماعات را تعطیل کرده و امکانات بهداشتی را تامین کند.

وی در ادامه تاکید کرد: خواسته مردم باید تعطیلی هر اجتماعی باشد. مردم برای سلامتی خودشان باید نکات بهداشتی را رعایت کنند. از سوی دیگر دولت باید تمهیدات لازم برای ماندن مردم در خانه‌هایشان را فراهم کند. دولت زمانی که به مردم توصیه می‌کند در خانه هایشان بمانند باید تمهیدات لازم نظیر برنامه های تلویزیونی، تامین مایحتاج و سایر نیازهای مردم را بیندیشد.

وی افزود: سلامت مردم شوخی بردار نیست و در اولویت همه مسئولان قرار دارد. امروز بحث سیاسی مطرح نیست بلکه پای سلامت مردم به میان است. از سوی دیگر با توجه به پیشرفت‌های علمی و بهداشتی در داخل کشور از جامعه پزشکی و جوانان متخصص ایرانی و شرکت‌های دانش بنیان انتظار می رود در مقابله با ویروس کرونا پیشتاز بوده و تخصص خود را به جامعه جهانی نشان دهند.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.