یاسوج- بیماری کرونا در استان کهگیلویه و بویر احمد مانند سایر استان‌های کشور رفتار مشترکی را مانند هجوم برای خرید ماسک و مواد ضدعفونی‌ به همراه داشته است اما مسئولان بهداشتی اعلام می کنند با این وجود برخی شهروندان بدون توجه در مراسم جشن و تجمع های زیاد حضور پیدا می کنند!

مردم بدون توجه در جشن‌ها شرکت می‌کنند/تست کرونا در منازل کلاه‌برداری است

قدس آنلاین-گروه استان ها: بنا بر گفته مسئولان در این استان تاکنون تنها یک نفر به این ویروس مبتلا و آلوده‌شده است که ظاهراً وضعیت آن رو به بهبود است.

این مورد مثبت که از دانشجویان هم استانی مشغول به تحصیل در استان قم بوده چند روز در بیمارستان شهید دکتر جلیل یاسوج بستری بود و بعد از منفی اعلام شدن آزمایش اولیه و وضعیت مناسب بالینی با توصیه‌های لازم از بیمارستان مرخص شد اما بعد از ترخیص این بیمار، جواب قطعی آزمایش مثبت اعلام شد که بلافاصله اقدامات لازم برای قرنطینه و ادامه درمان این بیمار در منزل نیز انجام شد. از ٩ آزمایش مشکوک به ویروس کرونا فقط همین مورد مثبت بوده است.

مردم رعایت نمی‌کنند

در این رابطه سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد بابیان اینکه هم‌اینک تنها یک نفر مبتلابه این بیماری در کهگیلویه و بویراحمد شناسایی‌شده که وضعیت وی رو به بهبودی است و به‌زودی از بیمارستان شهید جلیل یاسوج مرخص می‌شود اظهار کرد: نتیجه آزمایش ۶ نفر مشکوک به بیماری کرونا در این استان منفی اعلام‌شده و لذا در پی آن از قرنطینه خارج شدند.

پرویز یزدان پناه بابیان اینکه ۳۸۹ مورد مشکوک به بیماری کرونا در استان داشتیم ادامه داد: ۹۴ نفر بستری شدند، ۴۰ نفر در مرحله اول بیماری ترخیص شدند، همچنین آزمایش ۶ نفر را به تهران ارسال شد که نتیجه انحا منفی بود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: به‌صورت غیررسمی ۷۰۰ دانشجوی استان در قم و تهران هستند  هرلحظه ممکن است این افراد به استان بیایند به همین دلیل دو هفته آینده، برای استان سرنوشت‌ساز هستند و تیک این ویروس را خواهیم داشت و انتظار می‌رود همه دستگاه‌ها به دانشگاه کمک کنند.

وی عنوان کرد: متأسفانه علی‌رغم تذکرات متعدد مبنی بر عدم حضور در تجمعات، مردم در استان کهگیلویه و بویراحمد رعایت نمی‌کنند و همچنان در مراسم و جشن‌های عروسی حضور دارند.

پلمپ قلیان سراها

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد هم‌چنین از تعطیلی و پلمپ تعداد ۱۰۷ قلیان‌سرا در سراسر استان و جمع‌آوری ۸۳۸ قلیان خبر داد.

وی با اشاره به همراهی و همدلی صنوف مختلف، تصریح کرد: همچنین ۱۴۸ قلیان‌سرا نیز با رغبت و میل خود به‌صورت خودجوش واحد صنفی‌شان را تعطیل کرده‌اند.

یزدان پناه از مردم استان خواست در روزهای آینده از برگزاری جشن‌ها و مراسم خودداری کنند و پیشگیری‌های لازم در خصوص انتشار این بیماری را رعایت کنند.

تست کرونا در منازل کلاه‌برداری است

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد نیز در خصوص مراجعه برخی شیادان به بهانه انجام تست کرونا در درب منازل به مردم هشدار داد و گفت: این تست پس از تشخیص پزشک تنها توسط مراکز درمانی صورت می‌گیرد.

مجید صفایی  اظهار داشت: انجام تست درب منزل کذب است، مردم استان مراقب باشند که فریب این کلاه‌برداران را نخورند.

وی افزود: وزارت بهداشت هیچ‌گونه تیمی برای انجام تست کرونا درب منزل اعزام نکرده و از مردم خواسته‌شده است که در دام افراد سودجو و کلاه‌بردار نیفتند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.