درحالی قیمت طلا و ارز در هفته قبل رکوردهای نجومی را ثبت کرده بود امروز با کاهش چشم گیر همراه بوده است تا جایی که دلار وارد کانال ۱۴ هزار تومان شده است.

قیمت دلار به کانال ۱۴ هزار تومان بازگشت/ سقوط آزاد قیمت سکه و ارز ادامه دارد؟

قدس آنلاین؛ سیر نزولی قیمت طلا و ارز درحالی از آخرین روز هفته قبل آغاز شده و امروز با شتاب بیشتری همراه شده است که در روزهای گذشته رکوردهای بالای ۱۶ هزار تومان و ۶ میلیون تومان برای دلار و سکه در بازار ثبت شده بود.

امروز اما قیمت دلار به کانال ۱۴ هزار تومان بازگشته و قیمت سکه نیز با کاهش چشم گیر علاوه بر بازگشت به کانال ۵ میلیون تومان، رکورد ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان را ثبت کرده است.

فعالان بازار طلا و ارز علت ثبت رکوردهای نجومی در این بازار طی روزهای اخیر را فضای ملتهب بازار ها ناشی از جو روانی می دانستند و تاکید داشتند این روال کوتاه مدت است و خیلی دوام نخواهد داشت.

یک مقام مسئول در نظام بانکی از جمله دلایل کاهش قیمت ارز و بازگشت به کانال ۱۴ هزار تومان را مدیریت بانک مرکزی بر مبنای ۱.۵ سال گذشته اعلام کرد و افزود: خرید و فروش ارز در قیمت حاشیه بازار و همچنین عرضه کافی روزانه بیش از ۱۰۰ میلیون یورو در بازار ثانویه برای تامین نیاز واردکنندگان در نیما توانست نیاز بازار را تامین کند.

وی همچنین توضیح داد: تامین اسکناس لازم صرافی های کشور در حد بالا، رفع تدریجی مشکل صادرات به کشورهای همسایه و اعلام کانال خرید بین سوئیس و بانک مرکزی ایران از جمله دلایل کاهش قیمت ارز می باشد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.