یک مقام شرکت چینی هواوی اعلام کرد محدودیت‌های آمریکا برای این شرکت به زیان این کشور در راه‌اندازی شبکه نسل پنجم تلفن همراه منجر می‌شود.

آمریکا بدون هواوی قادر به راه‌اندازی شبکه نسل پنجم تلفن همراه نیست

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، یک مقام شرکت چینی هواوی در مطلبی که در پایگاه اینترنتی شبکه سی ان ان منتشر شد، اعلام کرد آمریکا بدون فناوری‌های ساخت چین قادر به راه اندازی نسل پنجم اینترنت تلفن همراه خود نخواهد بود.

این مقام شرکت فناوری هواوی اعلام کرد ممنوعیت‌های ادامه دار واشنگتن علیه این شرکت می‌تواند به آمریکا برای راه اندازی شبکه تلفن همراه نسل پنجم زیان وارد کند. 

او یادآور شد کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا دو گام جدید را به منظور جلوگیری از استفاده مشتریان از فناوری‌های ساخت شرکت هواوی در پیش گرفته است.

بنا به گفته این مقام شرکت هواوی، این تصمیم نه تنها روی مشتریان هواوی در آمریکا تاثیر می‌گذارد، بلکه می‌تواند مستقیما قابلیت‌های این کشور برای راه اندازی شبکه نسل پنجم، همانند سایر کشورهای دنیا، با محدودیت روبرو کند. آمریکا نمی‌تواند بهای از دست دادن هواوی را بپردازد.

آمریکا در ماه مه سال ۲۰۱۹ شرکت هواوی را در فهرست سیاه خود قرار داد و شرکت‌های آمریکایی و شرکت‌های مستقر در آمریکا را وادار کرد تامین‌کننده دیگری برای تامین تجهیزات مخابراتی خود بیابند. متحدان کلیدی اروپایی آمریکا به ویژه انگلیس و فرانسه اعلام کردند قصد ندارند مانع از مشارکت هواوی در شبکه G5 آن‌ها شود و تنها محدودیت‌هایی برای این شرکت در نظر می‌گیرد.

پیشتر دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا‏، کشورهای اروپایی را که با شرکت هواوی چین برای راه اندازی شبکه G5 همکاری می‌کنند، به قطع همکاری اطلاعاتی تهدید کرد.

واشنگتن از مدت‌ها پیش بر کشورهای اروپایی اعمال فشار می‌کند تا این کشورها در شبکه G5 آینده خود از تجهیزات شرکت هواوی به دلیل وجود «خطر جاسوسی» استفاده نکنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.