ترس از ویروس جدید کرونا باعث هجوم آمریکایی ها برای خرید ماسک های تنفسی و افزایش قیمت آن شده است

 هجوم آمریکایی‌ها برای خرید ماسک تنفسی

قدس آنلاین؛ به نقل از سی ان ان، ترس از ویروس جدید کرونا باعث هجوم آمریکایی ها برای خرید ماسک های تنفسی شده است ،علیرغم اینکه مقامات بهداشتی تاکید بر عدم خرید آنها دارند.

 افزایش تقاضا برای ماسک باعث شده فروشندگان سوء استفاده کرده و قیمت‌ها را بالا ببرند. این به معنای کمبود وسایل بهداشتی برای کسانی است که به آن نیاز دارند. چینی های مقیم آمریکا مقدار بیشتری از این تجهیزات را می‌خرند تا برای خانواده هایشان در آن سوی آبها بفرستند.

 رابرت ردفیلد، مدیر مرکز جلوگیری و کنترل بیماریها در آمریکا می گوید:« ما باید مطمئن شویم ماسک های ان۹۵ کافی برای پزشکان و پرستارانی که از بیماران مراقبت می کنند در اختیار داریم. این ماسک ها هیچ نقشی در جامعه ندارند و از این که می بینم مردم بدون دلیل با آنها بیرون می روند ناراحت هستم. آمریکایی‌ها به این ماسکها نیازی ندارند. آنها ماسک می‌خرند چون ترسیده اند».

 مرکز جلوگیری و کنترل بیماری ها اعلام کرد:« مردم سالم در آمریکا نیازی به پوشیدن ماسک ندارند چون از آنها در برابر این ویروس جدید محافظت نمی کند».

ولی کارکنان بهداشتی که با بیماران مبتلا به ویروس کرونا سر و کار دارند، به این ماسک ها نیاز دارند.اما وقتی نوبت به ترس می رسد، منطق جایگاهی ندارد.

تقاضا برای ماسک به بالاترین حد طی ماه‌های گذشته رسیده است.کاربران سایت آمازون طی ۳۰ روز گذشته، ۸۶۲ هزار بار کلمه « ماسک ان۹۵» را جستجو کرده اند.این رقم در ماه دسامبر تنها ۴۵۰۰ بار طی ۳۰ روز بود.

افزایش تقاضا مسلما باعث افزایش قیمت هم می شود.قیمت یک بسته ۱۰۰ تایی از این ماسکها که در ابتدا ۸ دلار بود، حالا به ۲۰۰ دلار رسیده است و حتی با این قیمت هم هنوز به فروش می رسد.

کارکنان مراکز بهداشتی کسانی هستند که واقعاً به این ماسک ها نیاز دارند چون از این بیماران نگهداری می کنند.مطالعات اولیه نشان می‌دهد ۴۰ پرستاری که از بیماران مبتلا به ویروس کرونا در ووهان نگهداری می کردند، خودشان مبتلا شدند.

ردفیلد گفت:«ما باید مطمئن شویم که همه بیمارستانهای کشور تجهیزات حافظت شخصی در برابر این ویروسها را دارند، تجهیزاتی مثل دستکش، ماسک، لباس و ...»

« اولویت اصلی اکنون با کارکنان بیمارستان ها و مراکز درمانی است چون اگر آنها از پای بیفتند، هیچکس باقی نمی ماند».

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهدی ۰۲:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۱
    0 0
    لعنت به کسانی که دارن دروغ میگن