در آستانه نزدیک شدن به ایام پایانی سال و فرا رسیدن سال نو، بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی، تقویم قدس رضوی سال ۱۳۹۹ را در شمارگان ۸۰ هزار نسخه منتشرکرد.

انتشار تقویم قدس رضوی سال ۹۹ در شمارگان ۸۰ هزار نسخه

به گزارش قدس آنلاین، مسعود ضیایی مسئول تقویم قدس رضوی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی  با اعلام این خبر، گفت: بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی همه‌ ساله به تهیه و توزیع تقویم قدس رضوی با ویژگی‌هایی منحصر به فرد اقدام کرده است. این تقویم همواره با استقبال فراوانی از سوی مراکز پژوهشی، علمی و جامعه اسلامی و ایرانی مواجه شده و علاقه‌مندان بسیاری دارد.
وی خاطر نشان کرد: همه ساله پس از دریافت تقویم رسمی کشور از موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران و تدوین و تنظیم مناسبت‌های قمری، شمسی و میلادی بر اساس آن، جلسات متعدد کارشناسی به ریاست و اشراف حجت‌الاسلام سید محمود مرویان حسینی مدیر عامل بنیاد پژوهشهای اسلامی تشکیل می‌شود که شامل جلسات بررسی مناسبت‌ها، انتخاب احادیث و پیام‌ها است که در این جلسات، کارشناسان تمام موارد یاد شده و نیز پیشنهادهای مخاطبان تقویم را بررسی می‌کنند، سپس متن آماده شده توسط ویراستاران فارسی و عربی به دقّت بازبینی می‌شود و فایل نهایی برای انتشار در اختیار موسسه چاپ و انتشارات آستان قدس رضوی قرار می‌گیرد.
ضیایی با اشاره به تغییرات و رویکردهای جدید در چاپ این تقویم در مقایسه با تقویم‌های سال گذشته گفت: در سال جاری مناسبت‌های گوناگون مندرج در تقویم، بازنگری کلّی و به‌روز رسانی شده و برای ایجاد تنوع، در پایان هر فصل، چهار صفحه به تصاویر حرم مطهر به ویژه تصاویر قدیمی و تاریخی اختصاص یافته است. همچنین برای نخستین بار تعدادی از شمارگان تقویم با جلد شومیز منتشر می‌شود.

انتشار تقویم رومیزی قدس برای نخستین بار
وی با بیان اینکه این مرکز همچنین با پشتوانه ۳۵ سال تجربه انتشار تقویم قدس رضوی، برای نخستین سال اقدام به تهیه تقویم رومیزی۱۳۹۹ کرده است، افزود: استفاده از۳۶۵حدیث متناسب با مناسبت هر روز و نیز بیانات امام راحل و مقام معظم رهبری، در مناسبت‌های مذهبی، ملی، تاریخی و انقلابی ، اوقات شرعی مشهد، اوقات قمر در عقرب، وقایع نجومی، شاخص قبله در خرداد و تیر، روزهای گذشته و مانده سال و.. برخی از ویژگیهای این تقویم رومیزی است.
وی هدف از تهیه و نشر این تقویم را ارائه تقویمی جامع به لحاظ درج مناسبت‌های مذهبی، انقلابی، ملی و تاریخی و جهانی دانست و افزود: تقویم یاد شده با طراحی زیبا و چشم‌نوازهم اکنون در فروشگاه کتاب بنیاد آماده عرضه به متقاضیان است.
وی هدف از تدوین و انتشار این تقویم را بهره‌مندی تمام اقشار جامعه اسلامی به ویژه مسئولان آستان قدس رضوی، از سال شماری مذهبی، انقلابی و تاریخی در راستای استفاده بهینه از منابع سازمانی و کاهش هزینه ها دانست.
این مقام مسئول اظهار کرد: امیدواریم ارائه تقویم رومیزی از سوی بنیاد پژوهشهای اسلامی به عنوان مرکزی علمی- پژوهشی، به همراه دقتی که درتهیه محتوای این تقویم با بهره‌گیری از پشتوانه و تجربه انتشار تقویم قدس رضوی شده است، بتواند رضایت خاطرعموم مخاطبان را فراهم نماید.

منبع: آستان نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.