مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تاکنون ۱۳۱ نفر با علائم سندرم حاد تنفسی مشکوک به کرونا در خراسان رضوی بهبود یافته و از بیمارستانهای این استان مرخص شده‌اند.

ترخیص ۱۳۱ بهبود یافته سندرم حاد تنفسی خراسان رضوی از بیمارستان

به گزارش قدس آنلاین، دکتر حمیدرضا رحیمی در گفت وگو با خبرنگاران گفت: از ۳۰ بهمن ماه تا ۱۰ اسفندماه امسال افزون بر  ۵۰۰ نفر به علت داشتن علائم سندرم حاد تنفسی شامل تب، سردرد، سرفه و تنگی‌نفس در بیمارستانهای استان خراسان رضوی بستری شده‌اند.

او ادامه داد: طی مدت یاد شده ۱۹۵ مبتلا به عفونت حاد تنفسی در مراکز درمانی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بستری شده اند که ۱۰۰ نفر از آنان هم اکنون بستری هستند و بقیه بهبود یافته اند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تمام افرادی که با عفونت‌های حاد تنفسی در بیمارستانهای خراسان رضوی بستری می‌شوند از نظر ما مشکوک به کرونا هستند و باید تحت مراقبت‌های خاص قرار داشته باشند اما این بدان معنی نیست که آنان مبتلا به بیماری کرونا هستند.

رحیمی افزود: ۸۰ درصد از افرادی که ویروس کرونا به بدن آنها منتقل می‌شود با داشتن علائم خفیف تنفسی بدون نیاز به اقدام خاص درمانی بهبود می‌یابند و بخشی از آنان هم پس از بستری بهبود یافته و خطر چند درصدی بیشتر برای افراد سالمند و مبتلا به بیماریهای زمینه‌ای است.

وی ادامه داد: در این هفته شاهد سیر صعودی ابتلا به ویروس کرونا در کشور و استان خراسان رضوی خواهیم بود.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: مهم‌ترین نکته در این زمینه  قطع زنجیره چرخه انتقال ویروس بیماری کرونا از طریق رعایت بهداشت فردی، شستن دستها، در خانه‌ماندن و پرهیز از حضور در تجمعات است.

رحیمی با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای پیشگیری از کرونا افزود: طبق هماهنگی های انجام شده از این پس مسافران ورودی به پایانه مسافربری مشهد با همکاری بسیج جامععه پزشکی استان تب سنجی شده و آموزشهای پیشگیری از کرونا به آنان از طریق توزیع بروشور داده می‌شود.

وی ادامه داد: طی روزهای گذشته اقدامات پیشگیرانه خوبی برای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا در فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی نژاد مشهد برای مسافران ورودی و همچنین ضد عفونی کردن سالن‌های داخلی فرودگاه انجام شده است که در همین راستا از همکاری مدیرکل فرودگاه مشهد قدردانی می‌شود.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد همچنین از ممنوع شدن ملاقات عمومی در پنج بیمارستان زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد خبر داد و گفت: خطر انتقال و دریافت ویروس از سوی بیماران بستری در بیمارستان با توجه به تضعیف سیستم ایمنی بدن آنها وجود دارد لذا از همه خانواده‌های بیماران تقاضا می‌شود عیادت از بیماران را محدود کنند.

رحیمی افزود: ۶ دانشکده و دانشگاه علوم پزشکی در استان ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی فعالیت دارند که حدود پنج میلیون نفر از این جمعیت زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.