زنجان- رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت:  در  استان زنجان  بلحاظ آزمایشگاهی مورد مثبتی در خصوص کرونا نداریم.

نتایج  آزمایش های کرونا در زنجان منفی است

به گزارش خبرنگارقدس آنلاین:قزلباش رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان در جلسه شورای اطلاع رسانی که روز  شنبه در محل استانداری بر گزار شد، با بیان اینکه مشکل اصلی در بحران ها مشکل اطلاع رسانی در سیستم است گفت:متاسفانه ما دیر مطلع  و دیر پاسخ می دهیم.
قزلباش  گفت:فضای مجازی می تواند در بحران ها  جامعه را دچار چالش جدی کند اقزود: افرادیکه  در خط مقدم مبارزه با کرونا هستند حجم عملیاتشان دیده نمی شود.
وی با اذعان به اینکه  در حوزه سلامت دغدغه شهروندان دغدعه درستی است و از روز ۱۱بهمن اقدامات جدی در این خصوص صورت  گرفته است،یاد آور شد:اززمانیکه که بیماری از ووهان  چین شروع شد سیستم بهداشتی اماده باش بود ولی بخاطر  تحریم ها یتهایی داریم.
فوت زن باردار شایعه فضای مجازی است

قزلباش با تاکید بر اینکه در استان زنجان  بلحاظ آزمایشگاهی مورد مثبتی در خصوص کرونا نداشتیم و تمام آزمایش های  انجام شده فعلا منفی است افزود: ولی این بدان معنی نیست ویروس در محیط ما وجود ندارد .

وی با بیان اینکه فوت زن باردار در زنجان شایعه فضای مجازی است افزود: مسئولین بهداشتی در محدود کردن  تجمعات و تقید های مذهبی وعدم  برگزاری نماز جمعه   دچار چالشهایی است  و این مسائل خیلی انرژی می برد.

وی با بیان اینکه  نباید ارامش فعلی در استان  ما را گول بزند اظهارداشت:ممکن است که در هفته های آینده ارامش بعد طوفان داشته باشیم.

 قزلباش با ابراز به اینکه نیمه اسفند موج دوم انفولانزا را شاهد خواهیم بود افزود:این امر در خصوص کرونا نیز صادق است و این کار  ما را سخت می کند.

این مسئول اظهارداشت: در بیمارستان ولی عصر زنجان  ۲۰۰تخت و در کل استان  بیش از ۳۵۰تخت را برای این منظور  اماده کردیم و  پرسنل ما در معرض خطرند.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری نیز با بیان اینکه استان زنجان در امر پیشگیری از کرونا پیشتاز است افزود:در استان شش جلسه و ۱۵کمیته تخصیصی تشکیل شده  و یک کمیته نظارتی  تمامی امکانات اداری و نیروی انسانی را  در اختیار دانشگاه قرار داده  است. 

مرادی ناقچی از رسانه هابعنوان مردان صف اول پبشگیری یاد کرد و ارسال  اطلاعات عالمانه مدبرانه و به موقع  به مردم را از وظایف رسانه ها ذکر کرد. 

وی با اذعان با اینکه  امروز جامعه ظرفیت  ایجاد التهاب را ندارد ،ابراز دااشت:در استان زنجان چهار واحد تولیدی مواد ضد عفونی را عرضه می کنند  و واحد تولیدی دیگری نیزبا تولید و عرضه  پنجاه هزار ماسک در این امر بخس  آماده است.
مرادی با اشاره به نظارت قوی بر مراکز عرضه قلیان ا دامه داد: ۵۵مرکز عرۻه قلیان پلمپ شده است.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.