در حالی که سوداگری برخی افراد، دسترسی مردم به برخی اقلام بهداشتی را سخت و گران کرده، ویژه‌خواری برخی از مسئولان برای مردم دردناک‌تر از ویروس کرونا و شایعه است.

 "تبعیض" دردناک‌تر از "کرونا"/ رفتارهایی که‌ آرامش مردم را به‌هم می‌ریزد

قدس آنلاین؛ در حالی که ویروس کرونا به‌همراه ویروس شایعه، جامعه را در یک التهاب فراگیر فرو برده، نمایش تبعیض توسط برخی از سیاسیون بر شدت این درد افزوده است.

تعداد مبتلایان به ویروس کرونا علی‌رغم افزایش بهبودیافتگان، همچنان رشد صعودی دارد و بنابر گفته وزیر بهداشت، هفته جاری هفته سختی خواهد بود و از مردم خواسته شده است در خانه‌ها بمانند.

هشدارهای وزارت بهداشت و دستگاه‌های مسئول موجب شده است تا مردم در تکاپوی یافتن لوازم بهداشتی همچون ماسک، دستکش، ژل ضدعفونی‌کننده و دیگر اقلام بهداشتی و ضدعفونی‌کننده باشند. اما این اقلام در بازار کمیاب و گران شده است و به‌سختی و با قیمتی چند برابر می‌توان آن‌ها را یافت و خریداری کرد، علاوه بر این اقلام، سیر، زنجبیل و لیموشیرین نیز گران شده و در برخی مناطق کمیاب شده است.

هشدارهای بهداشتی همچنین موجب شده است تا مردم با مشاهده علائمی همچون تب، سردرد، سرفه‌های شدید و بدن‌درد به مراکز درمانی و بیمارستان‌ها مراجعه کنند، اما صف مراجعه‌کنندگان و وضعیت پذیرش افراد برای تشخیص ابتلا به ویروس کرونا شرایط سختی را برای مردم به وجود آورده است.

در چنین شرایطی که مسئولان، مردم را به آرامش و رعایت هشدارهای بهداشتی توصیه می‌کنند، مردم انتظار دارند که مسئولان نیز امور کشور را به‌پیش ببرند و شرایط یکسانی در مواجهه با ویروس کرونا داشته باشند. اما برخی اخبار و رفتارها از سوی سیاسیون، عجیب و قابل توجه است.

یکی از این موارد، تعطیلی جلسات علنی مجلس شورای اسلامی است. تعطیلی مجلس در حالی که بررسی بودجه سال ۹۹ را دستور کار دارد، موجب واکنش بسیاری از مردم در شبکه‌های اجتماعی شده است و کاربران این شبکه‌ها با انتشار تصاویر و نوشته‌هایی از نمایندگان خواسته‌اند در سخت‌ترین شرایط فعالیت خود را متوقف نکنند و با حفظ مسائل بهداشتی، علاوه بر بررسی بودجه ۹۹، تصمیمات مهمی را برای مقابله با ویروس کرونا و پیامدهای آن برای جامعه ایران اتخاذ کنند. تعطیل شدن مجلس در شرایطی که مسئولان، مردم را به حفظ آرامش دعوت می‌کنند، برای مردم ناخوشایند است.

ویروس کرونا ,

ویروس کرونا ,

علاوه بر این، برخی رفتارهای تبعیض‌آمیز در مواجهه با کرونا مردم را ناراحت کرده است. در حالی که دسترسی به لوازم بهداشتی برای مردم سخت و گران شده است، انتشار تصاویری از واگذاری کیف‌هایی حاوی ماسک، دستکش و لوازم مورد نیاز جهت بهداشت فردی به نمایندگان مجلس، اعتراض بسیاری از کاربران را برانگیخت و واکنش‌هایی را در شبکه‌های اجتماعی به‌دنبال داشت.

ویروس کرونا ,

آنچه امروز برای مردم مهم است، سلامت است و مردم انتظار دارند جان تک تک آنان برای مسئولان مهم باشد و مسئولان همان‌گونه که حافظ جان خود هستند، حافظ جان مردم هم باشند، اما رفتار برخی از مسئولان نشان می‌دهد که جان آنان مهمتر از جان مردم است و گویی امتیاز ویژه‌ای در تست گرفتن و مراقبت دارند.

ویروس کرونا ,

ویروس کرونا ,

انتشار اخباری مبنی بر اینکه یکی از مقامات دولت، تیمی از بیمارستان را به منزلش برده است تا از خود و خانواده‌اش تست کرونا بگیرد، نیز مورد واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی قرار گرفت.

مردم در حالی که با ویروس کرونا و ویروس شایعه مواجه هستند، با سوداگران و رفتارهای تبعیضی مسئولانی هم روبه‌رو هستند که تحمل درد یک ویروس ناخوانده در کشور را سخت‌تر می‌کند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
    0 0
    باسلام.بنده یکی ازنیروهای خط مقدم جبهه سلامت درآمل هستم که بعنوان بهورزفعالیت می کنم.بدلیل کمبود ماسک ودستکش برای عموم مردم -بنده بخودم اجازه نمی دهم که ماسک بزنم چراکه می بینم خیلی ازمردم ماسک روبدلیل احتکاربرخی سودجویان نمی توانندتهیه کنند-نمی دونم چطور برخی ازمسئولین درمجلس ازکیف حاوی ماسک ودستکش و...استفاده می کنند.درنهایت خواستم ازتلاش وزیرمحترم بهداشت وهمه همکارانم در وزارت بهداشت تقدیر وتشکرداشته باشم.اجرکم عندا...