علی فتح الله زاده، مدیر جدید استقلال صبح شنبه به سعادت آباد رفت تا مدیریت ساختمان بولوار علامه را به صورت رسمی در دست گیرد. فتح الله زاده بلافاصله پس از ورود به باشگاه پشت درهای بسته با خلیل زاده ملاقات کرد تا در جریان ریز اتفاقات باشگاه قرار گیرد، پس از اتمام جلسه خلیل زاده و فتح الله زاده نوبت به خبرنگاران رسید تا مدیر جدید به پرسش‌های آن‌ها پاسخ دهد.

بحران مالی شوالیه تا ۱۴۰۰

قدس آنلاین: سؤال و جواب فتح الله زاده با خبرنگاران حول محور اتفاقات اخیر، مشکلات باشگاه استقلال، نقل و انتقالات و پرونده‌های قضایی باشگاه بود. فتح الله زاده در لا به لای حرف‌های خود به موضوعات مهمی اشاره کرد که شاید بزرگ‌ترین چالش وی در دوره جدید کاری‌اش به حساب آید.

*شکایت خارجی‌ها

مهم‌ترین موضوع شکایت بازیکنان خارجی برای دریافت مطالبتشان از استقلال بود، شکایت ایسما، گادوین منشا، جپاروف و شفر از جمله پرونده‌های مهمی بود که فتح الله زاده پرده از آن برداشت، و تأکید کرد چنانچه تا بیستم اسفندماه مطالبات شاکیان پرداخت نشود، با محرومیت نقل و انتقالاتی مواجه خواهیم شد.

*۲۰۰ میلیارد بدهی

مسئله بعدی که فتح الله زاده به آن اشاره کرد، موضوع پول کلانی بود که در دوره گذشته به باشگاه تزریق شده اما حالا نه تنها از آن خبری نیست، بلکه بدهی سنگینی هم برای استقلال باقی مانده است، وی در این باره توضیح داد: نباید با حدود ۵۰۰ میلیارد که در این پنج سال وارد باشگاه شده، ۲۰۰ میلیارد بدهی داشته باشیم. یاد آن دوستی می‌افتم که وقتی می‌خواست از باشگاه برود، گفت که باشگاه هیچ بدهی ندارد. همچنین هنوز بدهی استراماچونی مانده است.

با احتساب اظهارات فتح الله زاده به نظر می‌آید مدیرعامل جدید آبی‌ها با یک چالش بزرگ رو به‌رو است، به ویژه که اگر بدهی‌ها تا زمان مقرر پرداخت نشود، مشکلات بزرگی گریبان‌گیر باشگاه خواهد شد. شاید همین عامل بود که معاون پارلمانی وزارت ورزش و جوانان در همان روز نخست به ملاقات فتح الله زاده آمد و با مدیر جدید آبی‌ها پشت درهای بسته به گفت‌وگو پرداخت!

*جلسه با فرهاد

حالا از ساختمان علامه خبر می‌رسد که فتح الله زاده باید در مدت کوتاهی مشکل شکایت سه بازیکن خارجی خود را حل و فصل کند، از طرفی جلسه امروز او با فرهاد مجیدی در ارتباط با موضوعات فنی هم می‌تواند حسابی خبرساز شود؛ چون قرار است اگر فرهاد مجیدی احساس نیاز کند، بازیکن مورد نظر خود را به فتح الله زاده معرفی کند تا وی برای حذب وی برای ادامه مسابقات لیگ برتر اقدام کند.

*تغییرات اساسی

شنیده می‌شود تغییرات زیادی در راه است که بیشترین حوزه تغییرات به معاونان باشگاه برمی‌گردد و به احتمال فراوان بسیاری از افرادی که به عنوان دستیاران خلیل‌زاده در باشگاه فعالیت می‌کردند، باید با این مجموعه خداحافظی کنند. شنیده‌های خبرنگاران حکایت از این دارد هادی مباشری و امیر سلطانی به زودی از مجموعه مدیریتی باشگاه خداحافظی خواهند کرد. در حوزه رسانه و روابط عمومی نیز تغییراتی شکل خواهد گرفت تا حاجیلو و نوریفر هم با باشگاه استقلال خداحافظی کنند.

*وعده‌های وزیر

اما منابع خبری نکته نگران کننده دیگری را اعلام کردند که اگر واقعیت داشته باشد، استقلال باید به فکر روش‌های درآمدزایی جدید باشد؛ چون گفته می‌شود مدیریت سابق استقلال تا سال ۱۴۰۰ تمام بودجه به دست آمده از سوی اسپانسر را هزینه کرده‌اند که این مسئله استقلال را با یک بحران بزرگ مالی مواجه خواهد کرد که در ادامه کار قطعاً مشکلات مالی بیشتر نمود پیدا خواهد کرد.

البته گفته می‌شود قول‌هایی از سوی وزارت ورزش و جوانان به باشگاه استقلال داده شده است، اما تا چه میزانی این وعده‌ها عملی شود، سؤال بزرگی است که تنها گذر زمان نشان می‌دهد چقدر واقعیت دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.