مدیر بازرسی و نظارت اصناف مشهد گفت: همکاران ما به میدان‌بار رفته و چند روز به صورت ویژه در میدان‌بار سپاد مستقر شدیم که این نظارت‌ها باعث کاهش ۱۰ هزار تومانی سیر و ۵ هزار تومانی لیمو شد. / ما توان نظارتی خود را ۱۰۰ درصد افزایش دادیم و تا ۲۰ فروردین نیز حضور داریم.

کاهش قیمت ۱۰ هزار تومانی سیر و ۵ هزار تومانی لیمو / توان نظارتی خود را ۱۰۰ درصد افزایش دادیم

به گزارش قدس آنلاین، امیر دلداری در خصوص نظارت بر بازار، اظهار کرد: ما قبل از شیوع کرونا برای طرح نوروزی برنامه‌ریزی کرده و آن را از ۲۱ دی شروع کرده بودیم، اما در اثر این اتفاق تحت تاثیر قرار گرفت، به این دلیل که باید یک‌سری اقدامات پیشگیرانه انجام شود و شاید امسال مسافر کمتری به مشهد بیاید، بنابراین اهداف کاری ما مقداری تغییر پیدا کرد و به سمت کرونا رفت.

وی افزود: در حال حاضر بیشتر اولویت ما مباحث مربوط به کرونا و موضوعاتی بوده که مردم با آن درگیر شده‌اند. در این چند روز تقاضا در سطح بازار در خصوص کالاهای سلامت‌محور مانند ماسک، ژل و مایع ضد عفونی‌کننده، لیموترش، سیر و زنجبیل افزایش یافته به همین دلیل افزایش قیمتی را به همراه داشت، بنابراین ما بیشتر بازرسی‌های خود را به این سمت بردیم، یعنی ۸۰ تا ۹۰ درصد کار ما در این خصوص انجام می‌شود.

دلداری با بیان اینکه همکاران ما در میادین بار و در سطح بازار حضور یافتند، عنوان کرد: در این چند روز در خیابان چمران در خصوص مایع‌های ضد عفونی‌کننده و ماسک برخورد داشتیم که ادامه خواهد داشت. لیموترش و سیر نیز افزایش قیمت داشت که بعد بررسی‌ها به این نتیجه رسیدیم که این افزایش قیمت از مبداء تامین کالاها یعنی استان فارس برای لیموترش و همدان برای سیر صورت گرفته، البته تخلفاتی هم داشتیم.

مدیر بازرسی و نظارت اصناف مشهد ادامه داد: همکاران ما به میدان‌بار رفته و چند روز به صورت ویژه در میدان‌بار سپاد مستقر شدیم که این نظارت‌ها باعث کاهش ۱۰ هزار تومانی سیر و ۵ هزار تومانی لیمو شد. با ۶ یا ۷ پرونده تخلف عمده‌فروشی در خصوص سیر و لیموترش برخورد کرده و به تعزیرات فرستادیم.

وی بیان کرد: در خصوص تجهیزات پزشکی نیز چندین بار به چند واحد صنفی مراجعه کردیم. موردی بود که کالاهای خود را عرضه نمی‌کردند، وقتی این کالاها را کشف کردیم، در حضور همکاران و خود ما کالا را با قیمت واقعی خود به مردم عرضه کردند که بیشتر مورد استقبال مردم قرار گرفت تا اینکه می‌خواستیم برخورد تعزیری انجام دهیم.

دلداری اضافه کرد: در مواردی گران‌فروشی در خصوص ماسک، دستکش، ژل و مایع ضد عفونی‌کننده وجود داشت که پرونده تخلف آنها به تعزیرات فرستاده شد. همکاران ما در خیابان چمران و بخش‌هایی که مرکز فروش در سطح شهر است، مستقر هستند و به صورت شیفتی گشت می‌زنند. مواردی هم بود که مردم همانجا مراجعه کردند و همکاران در همان لحظه مشکل را برطرف نمودند. ما توان نظارتی خود را ۱۰۰ درصد افزایش دادیم و تا ۲۰ فروردین نیز حضور داریم.

مدیر بازرسی و نظارت اصناف مشهد گفت: برخی گزارش‌های مردمی برای ما بسیار مفید است. ما بر اساس گزارش‌های مردمی به مکان‌هایی رفته و کالاهایی را پیدا کردیم. اگر مردم در مکانی مشاهده کردند که کالایی مرتبط با این موارد در حال تخلیه یا جابه‌جایی است، به ما گزارش دهند، ما نیز سریعا حاضر شده و این کالاها را در شبکه توزیع قرار می‌دهیم. مردم می‌توانند گزارش‌های خود را از طریق شماره تماس ۳۱۷۳۰ و شماره پیامک ۳۰۰۰۱۳۴۱۲۴ اطلاع دهند.

وی با اشاره به اینکه مردم خودشان رعایت می‌کنند، خیابان‌ها خلوت شده و رفت و آمد غیر ضروری ندارند، تصریح کرد: خرید مردم از برخی صنف‌ها مانند پوشاک کاهش یافته است. بخش‌نامه‌ها و ابلاغ‌هایی که از ستاد کرونا به ما دادند را به تمام واحدهای صنفی مرتبط ابلاغ کردیم. در خصوص نانوایی‌ها اعلام کردند که باید موارد بهداشتی را رعایت کرده و تلاش کنند پول در نانوایی‌ها رد و بدل نشود و از دستگاه‌های کارت‌خوان استفاده کنند. موارد بهداشتی که دانشگاه علوم پزشکی نیز اعلام کرده باید رعایت کنند تا مشکلی پیش نیاید و بحران رد شود.

دلداری خاطرنشان کرد: نظارت ما برای کافی‌شاپ‌ها و رستوران‌ها نیز هست. چند کافی‌شاپ و آبمیوه‌فروشی با تصمیم خود و به صورت داوطلبانه در سطح شهر تعطیل کردند که قصد همکاری با مردم را دارند و در این شرایط اقتصادی این همکاری ارزشمند بوده و این همکاری‌ها توسط اصناف در حال انجام است.

مدیر بازرسی و نظارت اصناف مشهد افزود: روز گذشته موضوعی را به ما اعلام کردند که با مرکز بهداشت منطقه ۳ هماهنگ کردیم و به آنجا رفتیم، کارگاه آبلیموگیری که آبلیموی غیر مجاز تولید می‌کرد را شناسایی کرده و با همکاری بهداشت و نیروی انتظامی پلمب کردیم.

وی با بیان اینکه هر تصمیمی در خصوص ساعات کاری ادارات گرفته شود، ما در واحد بازرسی و نظارت کار خود را انجام داده و ساعت کاری خود را نه تنها کمتر نکرده، بلکه بیشتر خواهیم نمود، عنوان کرد: ما در این چند روز کادر اداری خود را نیز در بازرسی قرار دادیم. همکاران من در سطح شهر و بازار حضور داشته و تردد می‌کنند، شاید این افراد در معرض بیماری قرار می‌گیرند اما با تمام قدرت و توان کار می‌کنند و صحنه را خالی نکردند، آنها برای مردم و خود ما تلاش می‌کنند، مردم هم مطمئن باشند ما در سطح بازار هستیم و تا ۲۰ فروردین با تمام ظرفیتمان خواهیم بود.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.