خوزستان- سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: بر اساس آخرین آمار، تا ساعت ۲۳ دهم اسفندماه، ۱۹ نفر در خوزستان به ویروس کرونا مبتلا و از این تعداد، ۴ نفر فوت شده‌اند.

۱۹ نفر مبتلا شدند؛ چهار نفر فوت کردند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین؛ فرهاد ابول‌نژادیان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در نشست خبری که شامگاه ۱۰ اسفندماه در سرسرای استانداری خوزستان برگزار شد، از صدور مجوز نسبت به راه‌اندازی دو کارخانه تولید مواد ضدعفونی‌کننده توسطدانشگاه علوم پزشکی اهواز و سازمان صمت خوزستان خبرداد.

وی گفت: در روز ۳۰ بهمن ماه به دنبال اعلام فوت دو نفر از هموطنان در شهرستان قم و ورود ویروس کرونا در ایران، تقاضا برای ماسک، الکل و مواد ضدعفونی‌کننده به شدت بالا رفت و داروخانه‌ها با کمبود و نبود این تجهیزات مواجه شدند.

دکتر ابول نژادیان با اشاره به اینکه  حدود ۴۰ تن الکل و مواد ضدعفونی‌کننده دیگر میان داروخانه های استان توزیع شده اظهار کرد:  در حال حاضرخوزستان از نظر الکل و مواد ضدعفونی‌کننده مشکل خاصی ندارد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهوازدرباره کمبود ماسک در استان بیان کرد: کارخانه تولید ماسک در استان خوزستان وجود ندارد و برای کادر پرسنل بیمارستان‌ها نیز به صورت محدود از بازار آزاد ماسک تهیه کرده‌ایم.

ابول‌نژادیان با بیان اینکه کمبود ماسک در خوزستان مربوط به استان نیست و این کمبود، کشوری است؛ ادامه داد: بر اساس اعلام بنیاد برکت، قرار است در چند روز آینده ۵۰ میلیون ماسک وارد کشور شود که اولین محموله آن قرار است تا فردا وارد کشور شود.

وی با اشاره به اخرین آمار ابتلا به کرونا در خوزستان گفت: بر اساس آخرین آمار، تا ساعت ۲۳ امروز ۱۰ اسفندماه، ۱۹ نفر در خوزستان به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و از این تعداد، ۴ نفر فوت شده‌اند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز تصریح کرد: تاکنون در شهرستان‌های آبادان، دزفول، اندیمشک، اهواز، شوشتر، هندیجان، ماهشهر، امیدیه و مسجدسلیمان شاهد موارد ابتلا به بیماری کرونا بوده‌ایم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.