رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد گفت: اولویت ما در حال حاضر پیشگیری و درمان ویروس کرونا می‌باشد.

اولویت علوم پزشکی پیشگیری و درمان کروناست

به گزارش قدس آنلاین، علی بیرجندی نژاد رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد درجلسه امروز در نشست نظام پزشکی مشهد گفت: اصحاب رسانه اهمیت موضوع را جدی بگیرند و این موضوع را با کمترین نگرانی منعکس کنند.
او ادامه داد: اولویت ما در حال حاضر پیشگیری و درمان ویروس کرونا می‌باشد و با توجه به اینکه در مراکز درمانی بیشترین میزان آلودگی وجود دارد از مردم تقاضا داریم به جز موارد ضروری از مراجعات غیرضرور به مراکز درمانی خودداری کنند.

خود قرنطینگی بهترین روش پیشگیری از کروناست

رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد گفت: برای پیشگیری از ویروس کرونا بهترین روش ماندن در منزل و قرنطینه کردن خود است با این کار ارتباطات کمتر می‌شود و خطر ابتلا به این بیماری را کمتر می‌کند همچنین فرزندان و افراد مسن بیشتر در خطرابتلا به این بیماری هستند.
بیرجندی با بیان اینکه جلسات و را در فضاهای باز برگزار کنید افزود: در محل‌هایی که همچون جلسات، اماکن عمومی تا حدالامکان قرارنگیرید و در صورت ضرورت در این مکان‌ها حتما از ماسک استفاده شود و در محیط‌های بسته پنجره‌ای باز باشد.
او با اشاره به اینکه این بیماری از سطوح به دلیل اینکه ممکن است آلوده باشد منتقل می‌شود ادامه داد: شستشوی مرتب دست‌ها برای از بین بردن ویروس با مواد ضدعفونی کننده و یا شستن ۲۵ ثانیه با آب ضروری است.
رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد گفت: استفاده از ماسک در محیط‌های بسته ضروری است: این بیماری از طریق قطرات و ترشحات به افراد به راحتی منتقل می‌شود استفاده از ماسک و رعایت فاصله با افراد بین ۱ تا ۲ متر در جلوگیری از این انتقال موثرخواهدبود.
بیرجندی افزود: همچنین موادغذایی مانند میوه و سبزیجات که در معرض هوا بوده اند حتما تمیز شسته شود و موادغذایی غیرقابل شستن را به صورت کاملا پخته مصرف کنید.
او ادامه داد: از تمام مردم تقاضا داریم که کرونا را جدی بگیرند، اما نباید نگرانی بیهوده ایجاد کرد.
رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد گفت: کرونا سریع منتقل می‌شود، اما باید بین "نگرانی" و "جدی‌گرفتن" این بیماری تمایز قائل شویم.
بیرجندی افزود: مسیر درمان کرونا وابسته به تست نیست، پروتکل‌های ما برای درمان بیمار مسیر خودش را بدون تست کوئید۱۹ به درستی طی می‌کند و این تست در مراحل درمان تاثیری ندارد.
او تصریح کرد: هر بیمار مبتلا به این ویروس، نیازمند بستری نیست. بیش از ۹۵ درصد بیماران باید در منزل بستری باشند و مبتلایان تنها در موارد حاد، نیازمند بستری در بیمارستان هستند.
سروش احمدی روابط عمومی سازمان نظام‌ پزشکی مشهد نیز در ادامه این نشست گفت: تست کوئید۱۹ را تنها انیسیتو پاستور انجام می‌دهد و مراکز خصوصی امکانات این تست را ندارند.
او درخصوص تعداد دقیق مبتلایان، گفت: ما به آمار مستقلی دسترسی نداریم و مجرایی برای دسترسی به اطلاعات نداریم و مرجع آمار مبتلایان به کرونا دولت است.
دو روز قبل ریاست دانشگاه علوم پزشکی اعلام کرد که «تست کوئید۱۹» به مشهد هم آمده است.
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.