داوطلبان اهدای خون در خراسان رضوی برای جلوگیری از اتلاف وقت باید به صورت اینترنتی از طریق سایت نوبت‌دهی ثبت‌ نام کنند.

داوطلبان اهدای خون در خراسان رضوی اینترنتی نوبت بگیرند

به گزارش قدس آنلاین، مدیر کل انتقال خون خراسان رضوی گفت: هدایت داوطلبان اهدای خون از طریق ثبت‌ نام اینترنتی با هدف اقدامات پیشگیرانه از شیوع کرونا و جلوگیری از تجمع در پایگاه‌های انتقال خون و تکریم و جلوگیری از اتلاف وقت اهدا کنندگان انجام شده است.
دکتر مجید عبداللهی افزود: داوطلبان برای اهدای خون می‌توانند به سایت نوبت دهی اینترنتی به آدرس nobatdehi.ibto.ir مراجعه کنند.

وی ادامه داد: تمهیدات بهداشتی مانند ماسک و دستکش برای داوطلبان و کارکنان در نظر گرفته شده است.

وی گفت: اداره کل انتقال خون خراسان رضوی که تامین خون ۶۰ بیمارستان در این استان را بر عهده دارد در حال حاضر  با کاهش شدید ذخایر خونی مواجه است.
عبداللهی افزود: هماکنون ذخایر خونی برای تمام گروه‌های خونی در خراسان رضوی رو به کاهش است و ادامه این روند در روزهای آینده پاسخگویی به بیماران نیازمند و مراکز درمانی را با چالش مواجه خواهد ساخت لذا از زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی تقاضا می‌شود به پایگاههای انتقال خون استان مراجعه و به یاری بیماران نیازمند بشتابند.
وی ادامه داد: در پی کاهش شدید ذخایر خونی در شهرستان تایباد تیم سیار اهدای خون این استان طی روزهای ۱۲ تا ۱۵ اسفند به این شهرستان  اعزام می‌شود از ساعت هشت تا ۱۶ روزهای یاد شده آماده پذیرش داوطلبان اهدای خون خواهد بود.
خراسان رضوی سومین تولید کننده خون در کشور بعد از استان‌های تهران و فارس به شمار می‌رود.
روزانه به طور متوسط بین ۳۵۰ تا ۴۰۰ داوطلب به پایگاه‌های اهدای خون خراسان رضوی مراجعه می‌کنند.
هم اکنون ۱۱ پایگاه انتقال خون در خراسان رضوی فعال است که ۶ پایگاه در مشهد و پنج پایگاه در شهرستان‌های نیشابور، گناباد، قوچان، تربت‌حیدریه و سبزوار قرار دارد.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.