معاون بهداشت و درمان سپاه از برگزاری سه جلسه تخصصی ستاد مقابله با کرونا در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خبر داد و گفت: در تهران بین دو تا پنج هزار تخت و در گیلان یک هزار تخت برای پذیرش احتمالی بیماران پیش بینی شده است.

پیش‌بینی دو تا پنج هزار تخت برای پذیرش بیماران کرونایی در تهران

قدس آنلاین: سردار احمد عبداللهی در نشست خبری قرارگاه مقابله با کرونا که بعد از ظهر امروز یکشنبه در دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله(عج) برگزار شد، گفت: امروز مجاهدین سلامت جان خود را کف دست گذاشتند و ایثارگرانه مشغول مداوا و درمان بیماران کرونایی هستند.

وی‌ افزود: از یک هفته پیش و با ورود بیماری کرونا به کشورمان، مجموعه بهداشت و درمان سپاه در خدمت بیماران کرونا بود و این اقدام پس از تماس تلفنی فرمانده کل‌ سپاه با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و اعلام آمادگی سپاه برای در اختیار گذاشتن ظرفیت‌های سپاه بیشتر شد.
سردار عبداللهی ادامه داد: روز گذشته وزیر بهداشت برای مقابله با کرونا رسما از سپاه درخواست همکاری‌ کرد و ما به اتفاق جمعی از همکاران خدمت آنها  رسیدیم و آنچه که قرار است سپاه انجام دهد را مرور کردیم.

معاون بهداشت و درمان سپاه گفت: قرارگاه مقابله با کرونا در سپاه از شب گذشته به فرماندهی سردار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تشکیل شده و این قرارگاه تا این لحظه سه جلسه تخصصی را برگزار کرده است.
سردار عبداللهی با بیان اینکه برنامه‌ریزی برای در اختیار گذاشتن تخت های بیمارستانی و مراکز درمانی سپاه به مردم انجام شده است، گفت: با توجه به درخواست وزارت بهداشت برای به کمک آنها در شهرهای رشت، قم، کاشان و گرگان هم در حال ظرفیت‌سازی هستیم.
وی با بیان اینکه سامانه بیمارستان سیار خود به استعداد ۱۰۰ تخت را در شهرهای قم، رشت و سایر شهرها مستقر می‌کنیم، اظهار داشت: در تهران پیش بینی ۲۰۰۰ تا ۵۰۰۰ تخت را کرده ایم و برای استان گیلان هم پیش بینی ۱۰۰۰ تخت بیمارستانی را کرده‌ایم.  

معاون بهداشت درمان سپاه تاکید کرد: انتظار داریم تا مردم توصیه‌های وزارت بهداشت را جدی بگیرند. امروز هم پیامی از سمت سپاه به مردم شریف دادیم که سپاه آماده است مانند گذشته در کنار مردم باشد تا این بحران هم رفع شود.
وی گفت: این بیماری با  مشارکت ملی قابل حل است و امیدواریم که با مشارکت مردم و جدی گرفتن نکات بهداشتی این بیماری را پشت سر بگذاریم.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.