معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: به منظور کاهش مراجعات به بیمارستان‌ها تمامی عمل‌های جراحی غیرضروری در بیمارستان‌های مشهد متوقف شده‌اند.

عمل‌های جراحی غیرضروری در بیمارستان‌های مشهد متوقف شد

به گزارش قدس آنلاین، شاپور بدیعی عصر امروز در نشست مشترک رئیس دانشگاه علوم پزشکی با رئیس و اعضای شورای شهر مشهد اظهار داشت: از نخستین روزهای شیوع ویروس کرونا در کشور، تمامی درمانگاه‌های سطح شهر آماده‌باش هستند.

وی با بیان اینکه به منظور کاهش مراجعات به بیمارستان‌ها تمامی عمل‌های جراحی غیرضروری در بیمارستان‌های مشهد متوقف شده‌اند، گفت: علاوه بر ویروس کرونا، این روزها، زمان پیک آنفولانزا نیز هست و لذا باید مراقب باشیم. بیمارستان‌های ما آمادگی شرایط بحران را دارند و مشکلی در این خصوص نداریم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی با بیان اینکه وجود حتی یک مورد ابتلا به بیماری هم نشان از وضعیت قرمز دارد، گفت: شهروندان عزیز ضمن حفظ اعتماد به نفس باید از مراجعات بی‌دلیل به بیمارستان‌ها خودداری نمایند.

بدیعی با بیان اینکه استفاده از ماسک به هیج وجه ضرورت ندارد، گفت: ماسک فقط برای افرادی توصیه می‌شود که مبتلا هستند و یا در ارتباط با افراد مبتلا هستند؛ پیش از حضور در مکان‌های شلوغ نیز باید از ماسک استفاده کرد.

وی تاکید کرد: ماسک بیشتر از ۲ ساعت نباید استفاده شود و در غیر این صورت بهترین محیط برای جذب میکروب خواهد بود.

بدیعی در پایان با تقدیر از مصوبه اخیر شورای شهر مشهد در زمینه تخصیص ۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای مقابله با ویروس کرونا گفت: این اعتبار باید به بهترین شکل ممکن و در جای مناسب هزینه شود.

منبع: تسنیم

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.