مازندران- پیکر استاد فقید«ابوالحسن خوشرو» از چهره‌های برجسته و اثرگذار در احیای موسیقی مازندران صبح روز یکشنبه در با حضور تعدادی از دوستدارانش تشییع و به خاک سپرده شد.

پیکر استاد «ابوالحسن خوشرو» در آرمگاه ابدی اش آرام گرفت

به گزارش قدس آنلاین؛ استاد خوشرو که چندی پیش نشان درجه یک هنر را از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت کرد همراه با استاد فقید احمد محسن‌پور از چهره‌های برجسته و اثرگذار در احیای موسیقی مازندران بود که بیش از پنج دهه از عمر خود را صرف اعتلای فرهنگ موسیقیایی مازندران کرد.

استاد خوشرو شنبه شب پس از تحمل یک دوره ۲ ساله بیماری در سن ۷۳ سالگی دار فانی را وداع گفت.

استاد ابوالحسن خوشرو، از سال ۱۳۹۶ درگیر بیماری شد و طی این مدت با وجود نقاهت ، فعالیت‌های موسیقیایی خود را متوقف نکرد. حاصل فعالیت‌های او در این مدت خواندن قطعات آلبوم‌های "موسیقی حماسی و آیینی مازندران" اثر نبی احمدی و "چِم" به آهنگسازی سیاوش طالبی بود.

از این هنرمند نامی موسیقی مازندران ده‌ها قطعه موسیقی و آلبوم بومی به جای مانده است.

او از سال ۱۳۴۵ با رادیو مازندران همکاری خود را آغاز کرد و سال ۵۰ با تشکیل گروه موسیقی روجا فعالیت‌های هنری خود را گسترش داد.

مسئول پژوهشکده و کتابخانه مازندران شناسی و ساری شناسی روز یک شنبه در مراسم تشییع و خاکسپاری استاد ابوالحسن خوشرو در گفت و گو با خبرنگاران در ساروکلا قائمشهر  گفت: استاد ابوالحسن خوشرو نقشی بی بدیل در شناساندن موسیقی مازندران داشته است .

حسین اسلامی  افزود : استاد ابوالحسن خوشرو بی تردید یکی از اسطوره های موسیقی مازندران بوده است .

مسئول پژوهشکده و کتابخانه مازندران شناسی و ساری شناسی ، بیان کرد: استاد ابوالحسن خوشرو بیش از نیم قرن بدون اینکه تحت تاثیر جو قرار بگیرد در راستای مسئولیت فرهنگی و به صورت آگاهانه گام نهاده است اینها بود که باعث تعالی فرهنگ ایشان در موسیقی و هنر مازندران شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.