در پایان رقابت های لیگ جهانی کاراته وان اتریش، بهمن عسگری و حمیده عباسعلی، مدال های طلا را از آن خود کردند.

رنکینگ کاراته ایران برای سهمیۀ المپیک بالاتر رفت

قدس آنلاین: به گزارش ایسنا، در جریان رقابت های روز پایانی لیگ جهانی کاراته وان در سالزبورگ اتریش، بهمن عسگری چره المپیکی کاراته ایران در فینال وزن ۷۵- کیلوگرم به مصاف استانیسلاو هورنه از اوکراین رفت و در پایان با نتیجه ۳ بر صفر به برتری رسید و مدال طلا را از آن خود کرد.

عسگری پیش از این و در روز نخست این مسابقات که جمعه برگزار شد، در مبارزه نخست مقابل یاهیرو از استرالیا یک بر صفر پیروز شد و در دومین مبارزه نیز پس از نتیجه صفر بر صفر مقابل حریف فنلاندی، در هانتی پیروز شد.

عسگری در سومین مبارزه خود نیز برابر جو کلاوای از انگلیس با نتیجه یک بر صفر پیروز شد و در نیمه نهایی نیز مقابل ارمان التیمور از ترکیه پس از تساوی ۴ بر ۴ با قانون سنشو به برتری رسید و راهی فینال شد.

اما حمیده عباسعلی نماینده وزن ۶۸+ کیلوگرم بانوان ایران آخرین نماینده ایران در این رقابت ها بود که وی نیز در دیدار فینال برابر سیلیکو فراکوتی از ایتالیا به روی تاتامی رفت و در پایان با نتیجه ۲ بر یک به برتری رسید و دومین و آخرین مدال طلای کاراته ایران در این مسابقات را بر گردن آویخت.

عباسعلی که پیش از این با راه یابی به فینال این رقابت ها موفق به کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ شده است، روز گذشته و در دور مقدماتی ابتدا مقابل الساندرا استابلوا از بلغارستان ۵ بر صفر پیروز شد، وی سپس در دومین مبارزه نیز چنیز جمی از تونس را ۳ بر صفر شکست داد و در دور سوم نیز صوفیا برولتسوا از قزاقستان را ۲ بر صفر برد. عباسعلی در نیمه نهایی نیز با برتری ۴ بر ۳ مقابل ماریا تورس گارسیا از اسپانیا راهی دیدار فینال شد.

ذبیح الله پورشیب نیز امروز برای کسب مدال برنز به مصاف حریف فرانسوی رفت اما با شکست مقابل او از رسیدن به مدال بازماند.

علی اصغر آسیابری،سجاد گنج زاده، سارا بهمنیار، طراوت خاکسار و رزیتا علیپور به همراه فاطمه صادقی و نگین باقری دیگر نمایندگان ایران در این رقابت ها بودند که از دور مسابقات حذف شدند.

به این ترتیب تیم های کاراته مردان و زنان ایران در پایان این رقابت ها که در راه افزایش امتیاز رنکینگ برای کسب سهمیه المپیک برگزار شد، با ۲ طلای بهمن عسگری و حمیده عباسعلی به کار خود پایان داد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.