همزمان با شیوع ویروس‌کرونا در ایران و پیشنهاد بیرون نیامدن از منزل از سوی مسئولان مربوط  به پیشگیری و درمان این بیماری، بسیاری از اهالی قلم و ناشران به ‌مخاطبان خود پیشنهاد مطالعه کتاب‌های ناخوانده خود را دادند و یا طرح‌های تخفیفی برای بعضی آثار قائل شده‌اند.

با کتاب به جنگ «کرونا»

قدس آنلاین:  همزمان با شیوع ویروس‌کرونا در ایران و پیشنهاد بیرون نیامدن از منزل از سوی مسئولان مربوط  به پیشگیری و درمان این بیماری، بسیاری از اهالی قلم و ناشران به ‌مخاطبان خود پیشنهاد مطالعه کتاب‌های ناخوانده خود را دادند و یا طرح‌های تخفیفی برای بعضی آثار قائل شده‌اند.

در قرنطینه کتاب بخوانید

یکی از ناشران اقدام به برگزاری یک مسابقه جالب با عنوان «کتاب‌خوانی در قرنطینه» برای مخاطبان خود کرده است.

نشر و کتاب‌فروشی آموت با انتشار فراخوانی درباره این مسابقه این‌ طور توضیح داده است:«این روزها چالش بزرگی که به اسم «کروناویروس» گرفتارمان و ما را زندانی کرده؛ اسم قشنگش قرنطینه است. اما ما پیش از اینکه گرفتار کروناویروس و چالشش شویم، گرفتار یک زندان بزرگ‌تر بودیم. ما زندانی چالش«کتاب‌هایی که نخوانده‌ایم» بودیم و این درد ما را در تنهایی‌هایمان ذره‌ذره نابود می‌کرد و حتی اگر بخواهیم واقع‌نگر باشیم، بسیاری‌اوقات مانع حضورمان در کتاب‌فروشی‌های محبوبمان شده بود.

حالا که در قرنطینه هستیم بهترین زمان است در کتابخانه‌هایمان را باز کنیم و به کتاب‌هایی که نخوانده‌ایم، سلام کنیم».

این ناشر و کتابفروش از مخاطبان خود خواسته تا پایان روز جمعه ۱۶ اسفند پس از خواندن کتاب‌های خوانده نشده و در کتابخانه مانده‌شان، اقدام به نوشتن یادداشت کوتاهی درباره آن کتاب یا کتاب‌ها کرده و از کتابخانه‌هایشان با آن کتاب عکس و در اینستاگرام به اشتراک بگذارند و به این ناشر نیز ارسال کنند. یوسف علیخانی، مدیر نشر آموت اعلام کرده در پایان هفته جاری به 10 اثر برگزیده که با این موضوع و با هشتگ کتاب‌خوانی در قرنطینه منتشر شده‌اند، هدایایی اهدا می‌کند.

آرامش با شعر و ادبیات

شورای کتاب کودک هم در این شرایط بیکار ننشسته است. این شورا به دلیل وضعیت اضطراری ناشی از شیوع ویروس‌کرونا و خانه‌نشین شدن نوجوانان، فهرستی از کتاب‌های برگزیده، شایسته تقدیر، چهار ستاره و همچنین رمان بزرگسال قابل توصیه به نوجوانان را انتخاب و معرفی کرده و در اختیار نوجوانان قرار داده است. عناوین کتاب‌هایی از این فهرست که توسط نویسندگان ایرانی نوشته شده را در اینجا می‌آوریم. این آثار بیشتر موضوع‌های عاشقانه دارند و  برای نوجوانان 13 سال به بالا پیشنهاد داده شده و از این حیث خواندن آن برای نوجوانان کتابخوان جذاب خواهد بود.

«عاشقانه‌های یونس در شکم ماهی» نوشته جمشید خانیان، «سایه هیولا» نوشته عباس جهانگیریان،«این وبلاگ واگذار می‌شود» نوشته فرهاد حسن‌زاده، «دل تو برد شرط را» نوشته فاطمه سالاروند، «بند بازان» نوشته آلموند دیوید با ترجمه شهلا انتظاریان، «کاش حرفی بزنی» سروده مصطفی رحماندوست،«دکتر نون‌ زنش را بیشتر از مصدق دوست دارد» نوشته شهرام رحیمیان،«رؤیای تبت» و «بعد از پایان» نوشته فریبا وفی.

 خرید آثار طنز با تخفیف‌های ویژه

ناشرانی مانند سوره‌مهر هم برای بعضی آثارشان که خواندن آن‌ها در این روزها حال آدم‌ها را خوب می‌کند، طرح‌های تخفیفی گذاشته‌اند.

این نشر در شبکه‌های مجازی خطاب به مخاطبان آثارش گفته است:«این زمان بهترین فرصت هست که کتاب بخوانیم و چه بهتر که کتاب طنز بخوانیم، چرا که استرس حتی از ویروس هم قوی‌تر است. بهترین راه مبارزه این است که روحیه‌مان را نبازیم و ترس و استرس را از خودمان دور کنیم. به همین خاطر از امروز تا پایان روز شنبه می‌توانید با مراجعه به اپلیکیشن کتابخوان سوره‌مهر  چهار تا از کتاب‌های پرفروش طنز به نویسندگی مهرداد صدقی به نام‌های: «نقطه ته‌خط»، «آبنبات هل‌دار»،«آبنبات دارچینی» و «آخرین نشان‌مردی» را با ۵۰ درصد تخفیف تهیه کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.