معاون درمان وزارت بهداشت صبح روز یکشنبه با حضور در یکی از برنامه‌های بامدادی تلویزیون مدعی شد وزارت بهداشت و درمان از وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال خواسته بود که مسابقات لیگ برتر لغو شود چون هرگونه تجمعی می‌تواند خطر آفرین باشد اما این پیشنهاد پذیرفته نشده است!

حتی با تعطیلی لیگ هم قهرمان معرفی نمی‌شود

سینا حسینی/

 معاون درمان وزارت بهداشت صبح روز یکشنبه با حضور در یکی از برنامه‌های بامدادی تلویزیون مدعی شد وزارت بهداشت و درمان از وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال خواسته بود که مسابقات لیگ برتر لغو شود چون هرگونه تجمعی می‌تواند خطر آفرین باشد اما این پیشنهاد پذیرفته نشده است!

وی در ادامه افزود: ما قویاً به عنوان متولی حوزه سلامت خواهان تعطیلی مسابقات بودیم که در مرحله نخست سالن‌های ورزشی و برخی مسابقات تعطیل شدند اما عزم جدی برای تعطیلی مسابقات فوتبال وجود نداشت با این حال قول می‌دهم با پیگیری ویژه موضوع تعطیلی این رقابت‌ها را برای حفظ سلامت کلیه عوامل درگیر با مسابقات را دنبال کنم و نتیجه را به مردم اعلام کنم.

انتشار اظهارات معاون درمان وزارت بهداشت یک بار دیگر موضوع تعطیلی مسابقات و مقاومت مسئولان وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون فوتبال را به عنوان یکی از مباحث داغ ورزشی تبدیل کرد تا جایی‌که برای چندمین بار بسیاری از چهره‌های ورزشی خواستار لغو مسابقات لیگ برتر شدند و تأکید کردند فدراسیون فوتبال به عنوان متولی اصلی حوزه فوتبال باید به منظور حفظ جان بازیکنان، مربیان، داوران و عوامل اجرایی مسابقات و خبرنگاران و تصویربرداران رسانه‌های گروهی دستور به تعطیلی مسابقات دهد.

*شایعه عجیب

همزمان با داغ شدن این درخواست از سوی اهالی فوتبال و صاحبنظران حوزه سلامت یک شایعه عجیب در محافل ورزشی شنیده شد که فدراسیون فوتبال قصد دارد پس از برگزاری رقابت‌های هفته جاری لیگ برتر مسابقات را مختومه اعلام کند و تیم صدرنشین رقابت‌های لیگ برتر را به عنوان قهرمان معرفی کند تا به این شکل هم رقابت‌های لیگ برتر تمام شود هم موضوع سلامت جامعه فوتبال حفظ شود.

انتشار این شایعه با حجم سنگینی از واکنش‌ها رو به رو شد، به همین دلیل به سراغ سهیل مهدی رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ رفتیم تا با وی در ارتباط با این مسئله و موضوع تعطیلی رقابت‌های لیگ برتر به دلیل شیوع بیماری کرونا صحبت کنیم.

* نامه از وزارت بهداشت

سهیل مهدی در گفت و گو با خبرنگار قدس، در واکنش به اظهارات معاون درمان وزارت بهداشت در رسانه ملی گفت: ما از روز اول هم به این مسئله تأکید کردیم که فصل الخطاب برای ما ستاد ملی مبارزه با ویروس کروناست، اگر این مرجع تشخیص دهد که مسابقات لیگ برتر و دسته یک فوتبال باید تعطیل شود قطعاً این کار را انجام خواهیم داد و تمام مسابقات را تعطیل خواهیم کرد اما تا این لحظه هیچ نامه و دستورعملی برای لغو مسابقات به دست ما نرسیده است.

مهدی در پاسخ به این پرسش که مرجع تصمیم گیرنده ستاد مبارزه با کرونا در وزارت بهداشت است یا ستاد تشکیل شده در وزارت ورزش و جوانان گفت: ستاد تشکیل شده در وزارت ورزش در راستای تصمیم گیری‌های کلان ستاد ملی مبارزه با کرونا در وزارت بهداشت و درمان فعالیت می‌کند و تصمیماتشان با یکدیگر کاملاً هماهنگ است اما برای ما مهم نظر وزارت بهداشت است از این رو باید نامه از وزارت بهداشت و درمان به ما برسد.

رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ در واکنش به انتشار شایعه تعطیلی زودهنگام مسابقات لیگ برتر و معرفی صدرنشین مسابقات به عنوان قهرمان لیگ جدید نیز به خبرنگار ما گفت: به هیچ وجه چنین موضوعی وجود ندارد، برخی افراد با گمانه زنی و ایجاد اخبار غیر واقعی سعی دارند ذهنیت خاصی را به جامعه القا کنند اما با قاطعیت این موضوع را تکذیب می‌کنم. ما اگر قرار به انجام این کار بود چرا این‌قدر خودمان را به دردسر انداختیم همان روز اول راحت‌ترین راه را انتخاب می‌کردیم اما پای اصول خود ایستادیم و تأکید داریم که بازی‌های لیگ را تا روز آخر ادامه خواهیم داد تا قهرمان به صورت رسمی و واقعی معرفی شود. سازمان لیگ فدراسیون فوتبال بر اساس برنامه قبلی مسابقات این هفته را برگزار خواهد کرد و به تیم‌های حاضر در مسابقات اعلام کرده است همانند دو هفته اخیر همه شرایط برگزاری بازی بدون تماشاگر باید رعایت شود و رختکن‌ها و ورزشگاه‌ها باید بر اساس دستورعمل ایفمارک ضد عفونی و پلمب شوند و به تیم‌های شرکت کننده در مسابقات تحویل داده شوند.

خلیلیان: برگزاری مسابقه بدون تماشاگر مشکلی ندارد!

سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی گفت: اگر مثل تمام موارد زندگی روزمره در ورزش هم بهداشت را رعایت کنیم برگزاری مسابقات بدون تماشاگر مشکلی خاصی به وجود نخواهد آورد.

او گفت: بیشترین سؤال در مورد لیگ فوتبال است و امیدواریم طی ساعات آینده تصمیم مناسبی در این خصوص اتخاذ شود. اگر مثل تمام موارد زندگی روزمره در ورزش هم بهداشت را رعایت کنیم برگزاری مسابقات بدون تماشاگر مشکلی خاصی به وجود نخواهد آورد. بیشتر اجتماع تماشاگران است که سبب شیوع بیماری می‌شود.

*مسئول اصلی کیست؟

اما پرسش مهم و کلیدی اینجاست که با توجه به اینکه این هفته بر اساس گفته‌های وزیر بهداشت و درمان پیک بیماری کروناست اگر فرد یا افرادی به دلایلی گرفتار این ویروس خطرناک شوند مسئولیت با کدام ارگان است؟ بی‌گمان فدراسیون فوتبال به عنوان متولی اصلی برگزاری این مسابقات بایستی پاسخگوی هر گونه مشکلی باشد اما از آنجا که این فدراسیون در حال حاضر نه قبول مسئولیت می‌کند نه زیر بار تعطیلی مسابقات می‌رود باید منتظر فرار از پاسخگویی احتمالی آن‌ها در قبال مشکلات احتمالی و ناشی از فراگیری این ویروس خطرناک در حوزه فوتبال باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.