ارتش و الحشد الشعبی عراق از صبح امروز عملیات پاکسازی مناطق صحرایی سه استان این کشور را آغاز کردند.

آغاز عملیات مشترک ارتش و الحشد الشعبی در سه استان عراق

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، سازمان الحشد الشعبی عراق امروز (دوشنبه) از اجرای عملیات «علی الهادی» با مشارکت ارتش عراق برای پاکسازی یک منطقه وسیع صحرایی در مرکز این کشور خبر داد.

به نوشته وبگاه السومریه نیوز، الحشد الشعبی در بیانیه‌ای اعلام کرد که با مشارکت نیروهای ارتش عراق، عملیات پاکسازی صحرای گسترده واقع شده در مابین استان‌های نینوی، صلاح‌الدین و الانبار را آغاز کرده است.

در این عملیات یگان‌های ۱۵،۲۵ و ۴۴ و تیپ نیروهای ویژه الحشد الشعبی و گردان‌های پشتیبانی به همراه یگان‌های ارتش و جنگنده‌های نیروی هوایی عراق مشارکت دارند.

نیروهای الحشد عراق صبح روز جمعه نیز عملیات پاکسازی مناطقی از الانبار تحت عنوان «قادة النصر» را آغاز کردند و تا پایان روز مناطق وسیعی را از مواد منفجره پاکسازی کرده و مناطق آلوده به تروریست‌ها را هدف قرار دادند. در این عملیات چهار تیپ الحشد الشعبی مشارکت داشتند.

یکی از بزرگ‌ترین عملیات‌های پاکسازی مناطق مختلف عراق از وجود عناصر تروریستی در ۱۶ تیر ماه با حضور ارتش و الحشد الشعبی عراق آغاز شد و با طی هشت مرحله در هشت دی ماه به پایان رسید.

پس از آزادی شهر موصل در تیر سال ۹۶ و پایان خلافت ادعایی داعش، بسیاری از عناصر تروریستی در مناطق بیابانی به خصوص در غرب استان الانبار و رشته‌کوه «حمرین» و کوههای «مکحول» در مابین استان‌های دیالی، کرکوک و صلاح‌الدین و همچنین در غرب استان نینوی و مناطق بیابانی واقع در مرکز عراق پراکنده شدند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.