عضو هیأت رئیسه مجلس گفت: دولت به راحتی می‌تواند با فساد موجود در زنجیره توزیع کالا در کشور مقابله و مبارزه کند اما اراده‌ای برای این کار ندارد.

قاضی‌زاده: دولت اراده‌ای برای مبارزه با زنجیره فاسد توزیع در کشور ندارد

قدس آنلاین: سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی ، با اشاره به احتکار لوازم بهداشتی توسط عده‌ای از سودجویان گفت: زنجیره توزیع کالا در کشور یک زنجیره فاسد است و اینکه ما هرازچندگاهی بیاییم مصاحبه کنیم و بگوییم با احتکار فلان کالا باید مقابله شود فایده‌ای ندارد امری تکراری است.

وی ادامه داد: همانطور که گفتم زنجیره توزیع کالا در کشور یک زنجیره فاسد است و عده‌ای سوداگر هستند که هر وقت نیازی به یک کالای خاص در کشور ایجاد می‌شود آن را احتکار می‌کنند و مشکلاتی را برای مردم و کشور به وجود می‌آورند و این معدود به یک زمان خاص نیست.

عضو هیأت رئیسه مجلس اظهار داشت: خب مگر در کشورمان تعزیرات نداریم؟ مگر قوه قضائیه قوانین خود را ندارد؟ خب برای مقابله با سوداگران و محتکران کار کنند.

قاضی‌زاده خاطرنشان کرد: یکی از بخش‌هایی که باید به مقابله با فساد در زنجیره توزیع کالا بپردازد دولت است که هیچ اراده‌ای برای این کار ندارد.

وی افزود: دولت به راحتی می‌تواند این افراد را شناسایی کند با ابزاری که در اختیار دارد می‌تواند منشأ گردش مالی افراد را شناسایی کرده و وقتی گردش مالی افرادی به یکباره افزایش می‌یابد آنها را تحت نظر قرار داده و با آنها برخورد کند.

عضو هیأت رئیسه مجلس اظهار داشت: اینکه ما کشوری با مساحت یک میلیون و 800 هزار کیلومتری را بگردیم و 4 انبار کالای احتکار شده را پیدا کنیم مثل این است که در انبار کاه دنبال یک سوزن بگردیم که کار خاصی در این زمینه انجام نمی‌شود.

قاضی‌زاده خاطرنشان کرد: ما عادت کرده‌ایم فقط عملیات روانی انجام دهیم و هر وقت کالایی گران می‌شود 4 انبار را پیدا کنیم و آنها را پملب کنیم و به مردم نشان دهیم اما هیچ وقت منشأ این کارها و افراد فاسدی که در زنجیره توزیع کالا وجود دارند شناسایی و دستگیر نمی‌شوند.

وی در پایان گفت: افراد فاسد در زنجیره توزیع کالا یک روز باعث افزایش قیمت خودرو می‌شوند یک روز باعث افزایش قیمت شیر و یک روز هم باعث افزایش قیمت لوازم بهداشتی و وقتی که کالایی به علت احتکار گران می‌شود ما اقدام به بستن 4 انبار کنیم و بعد هم که تب و تاب کار خوابید و اوضاع آرام شد کاری نداشته باشیم نمی‌تواند در مبارزه با محتکرین مؤثر باشد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.