آخرین آمار ابتلا و فوتی ناشی از کروناویروس جدید در کشور اعلام شد.

شمار مبتلایان به کرونا در ایران از ۱۵۰۰ نفر گذشت

قدس آنلاین: دکتر علیرضا رییسی - معاون بهداشت وزارت بهداشت از افزایش مبتلایان قطعی کووید ۱۹ در ایران خبر داد و گفت: آخرین یافته‌های آزمایشگاهی در کل بالغ بر ۵۲۳ مورد جدید ابتلای قطعی به بیماری کوید ۱۹ را در کشور ظرف ۲۴ ساعت گذشته نشان می‌دهد که متاسفانه از این موارد ۱۲ تن نیز جان باختند.

به گفته وی در مجموع تا کنون ۱۵۰۱ نفر ابتلای قطعی به ویروس کرونای جدید ثبت شده است که متأسفانه ۶۶ نیز جان باختند.  

وی تعداد بهبودیافتگان این بیماری ۲۹۱ تن اعلام کرد.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت طی ۲۴ ساعت گذشته، در استان تهران ۲۲۵ مورد جدید، قم ۶۲ مورد، گیلان ۵۳ مورد، اصفهان ۲۳ مورد، مرکزی ۱۸ مورد، قزوین ۱۸ مورد، خراسان رضوی ۶ مورد، فارس ۸ مورد، کرمانشاه یک مورد، مازندران ۱۲ مورد، البرز ۱۰ مورد، هرمزگان ۷ مورد، خوزستان ۱۲ مورد، سیستان و بلوچستان یک مورد، آذربایجان غربی ۴ مورد، ایلام ۲ مورد، خراسان جنوبی ۳ مورد، کرمان ۲ مورد و یزد یک مورد جدید قطعی ابتلا به کووید ۱۹ ثبت و گزارش شده است.

وی با اشاره به افزایش آزمایشگاه‌های کشوری تشخیص کروناویروس، گفت: از سه آزمایشگاه در سطح تهران امروز به ۲۲ آزمایشگاه در سراسر رسیده‌ایم که سبب شده آمارهایمان به روز باشد. اکنون آزمایشگاه انستیتو پاستور این قابلیت را دارد که روزانه ۱۲۰۰ تست انجام دهد و خوشبختانه در به‌روزرسانی انجام تست موقعیت مناسبی داریم.

معاون بهداشت وزارت بهداشت با بیان اینکه گاهی آمار متناقضی از استان‌ها بیان می‌شود،اظهارکرد: با راه اندازی آزمایشگاه‌هایی در سراسر کشور تست غربالگری انجام می‌شود در صورتی که تست غربالگری به همراه علائم بیماری مثبت باشد آنها به عنوان بیمار مثبت تلقی و درمان آغاز می‌شود اما برای قطعی شدن جواب آزمایش، این آزمایش‌ها به تهران ارسال و آمار قطعی اعلام می‌شود.

وی افزود: ۷۰ درصد مراجعان به بیمارستان‌ها به دلیل ترس و وحشت ایجاد شده از بیماری به بیمارستان مراجعه می‌کنند حتی اگر فرد به کرونا مبتلا باشد تا ۸۰ درصد نیاز به بستری در بیمارستان برایش وجود ندارد و با استراحت و درمان در منزل بیماری کنترل خواهد شد. آنچه نگران کننده است عدم پیروی از قوانین بهداشتی است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.