قدس آنلاین- بر اساس آخرین آماری که توسط معاون بهداشت وزارت بهداشت اعلام شد تاکنون یک هزار و ۵۰۱ نفر به‌طور قطعی در کشور به ویروس کرونا مبتلا شده که متأسفانه منجر به فوت ۶۶ نفر شده است.

خروج شهرکرد از وضعیت «سفید»؛ ورود بندر انزلی به وضعیت «قرمز»

قدس آنلاین-گروه استان ها: شیوع ویروس کرونا در بسیاری از استان ها واکنش‌های متفاوتی از طرف مسئولان و مردم به منظور مقابله و پیشگیری از این میهمان ناخوانده  داشته است.

انزلی: سخنگوی شورای سلامت انزلی با اعلام وضعیت قرمز ویروس کرونا در این شهر ساحلی گفت: با توجه به افزایش آمار مبتلایان و فوتی‌های ویروس کرونا در انزلی ، شهروندان در جهت کمک به مهار این ویروس خطرناک، به‌هیچ‌عنوان از خانه‌های خود خارج نشوند.

یزد: با فراخوان مردمی برای تأمین نیازهای کادر درمانی و بیمارستان‌های یزد برای مقابله با کرونا، افزون بر ۵۰۰ میلیون تومان کمک نقدی جمع‌آوری شد.

زنجان: معاون حمل‌ونقل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان گفت: به‌منظور جلوگیری از شیوع بیماری کرونا، هرگونه جابجایی مسافر با ناوگان حمل‌ونقل عمومی از این استان به گیلان و بالعکس ممنوع شد.

سیستان و بلوچستان: دبیر اجرایی جامعه بازاریان و صنوف خدماتی منطقه آزاد چابهار گفت: مراکز تجاری و واحدهای خدماتی سطح منطقه آزاد چابهار برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و تأمین سلامت تجار و مردم از امروز دوشنبه تا اطلاع بعدی تعطیل شد.

تبریز - رئیس اتحادیه آرایشگاه‌های زنانه شهرستان تبریز اعلام کرد: بنا به دستور اداره اماکن و دادستانی عمومی و انقلاب اسلامی تمام این واحدهای صنفی به دلیل جلوگیری از شیوع ویروس کرونا تا اطلاع ثانوی تعطیل است.

گناوه: یک چاپخانه در بندر گناوه درحرکتی خودجوش مقادیری اقلام و بنرهای آموزش پیشگیری از شیوع ویروس بیماری کرونا به‌صورت رایگان در این شهرستان چاپ و توزیع کرد.

شهرکرد: رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری از مثبت شدن آزمایش یک بیمار مشکوک به کرونا در این استان  و خارج شدن از وضعیت سفید خبر داد.

شیراز- رئیس اتاق اصناف مرکز استان فارس گفت: به‌منظور پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا، فعالیت طلافروشان، رستوران‌داران و سفره‌خانه‌های سنتی و فروشندگان مواد بازیافتی و ضایعاتی تا ساعات پایانی جمعه ۱۶ اسفندماه جاری متوقف شد.

قم- به‌رغم اعلام مسئولان مبنی بر اجرای غربالگری افراد مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا در خروجی‌های قم از ابتدای روز یکشنبه، اما این طرح اجرا نشد و در طول روز در ورودی‌های شهر قم، رفت‌وآمد خودروها به‌صورت عادی در جریان بود.

ساری- رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی مازندران از لغو شماره‌گذاری و تعویض پلاک خودرو تا اطلاع بعدی خبر داد. 

ایلام- نماینده وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در قرارگاه مقابله با ویروس کرونا منطقه غرب کشور گفت: با راه‌اندازی آزمایشگاه تشخیص کرونا در استان ایلام، این استان به امکانات تشخیص کرونا مجهز شد.

قزوین- مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا و پیشگیری از ابتلا به این ویروس، طرح جمع‌آوری معتادان متجاهر و کارتن‌خواب‌ها در سطح این استان تا اطلاع ثانوی متوقف شد.

کردستان- مدیرکل گمرکات کردستان با اشاره به اینکه فعالیت تجاری و مسافری کردستان در مرزهای سیرانبند و برای مدتی متوقف شد اظهار کرد: در حال حاضر مرز سیرانبند بانه همچنان بسته است و طرف عراقی بازگشایی این مرز را به استقرار کادر پزشکی در این مرز مشروط کرده است به همین دلیل حجم ترافیک کامیون‌ها در سیرانبند به باشماق منتقل شد و هم اکنون صادرات و واردات کالا در باشماق بدون هیچ مشکلی در حال انجام است.

همدان- دادستان عمومی و انقلاب شهرستان همدان گفت: با توجه به دستور رییس قوه قضائیه در جهت پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در نتیجه آن میزان بازداشتی‌ها و ورودی‌ها به زندان کاهش یافت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.