۴۰ پایگاه اطلاع رسانی در سطح شهر مشهد برای آموزش همگانی پیشگیری از شیوع کرونا و همچنین کاهش اضطراب و نگرانی مردم راه‌اندازی شد.

۴۰ پایگاه اطلاع‌رسانی پیشگیری از کرونا در مشهد راه‌اندازی شد

به گزارش قدس آنلاین، مدیر گروه پیشگیری از بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: اطلاع رسانی و آموزش همگانی در راستای پیشگیری از بیماری کرونا مهمترین رویکرد به شمار می‌رود و پایگاههای اطلاع رسانی مزبور در این راستا و با همکاری هلال احمر خراسان رضوی و سایر نهادها در مشهد راه اندازی شده است.  دکتر محمد جعفر صادقی افزود: در همین راستا پروتکل‌های پیشگیری از ویروس کووید- ۱۹ (کرونا) به تمامی سازمان‌ها، ادارات و اصناف در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خراسان رضوی ارسال شده است.
وی تاکید کرد: شست و شوی مکرر دست و صورت با شوینده‌های مناسب، عدم تماس نزدیک با افراد دارای علایم شبه آنفلوآنزا و پرهیز از دست دادن و روبوسی و در آغوش کشیدن مهم‌ترین راهکارهای پیشگیری از ویروس کرونا به شمار می‌رود.
مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماریهای دانشگاه علوم پزشکی مشهد همچنین از برپایی ایستگاه‌های تب سنجی و اطلاع رسانی در مبادی ورودی شهر مشهد با همکاری بسیج جامعه پزشکی خبر داد.
دکتر صادقی افزود: با همکاری بسیج جامعه پزشکی در مبادی ورودی باغچه و محور قوچان ایستگاه‌های آموزش همگانی، اطلاع رسانی و تب‌سنجی دایر شده است تا ضمن شناسایی افراد در معرض بیماری، نسبت به افزایش آگاهی مسافران و شهروندان نیز اقدام شود.
وی از شهروندان تقاضا کرد اطلاعات مربوط به بیماری کرونا را تنها از طریق رسانه‌های رسمی کشور و از مراجع رسمی حوزه سلامت پیگیری کنند.

از روز سی ام بهمن ماه تاکنون ۲۵۰ نفر با علائم سندرم حاد تنفسی در سامانه دانشگاه علوم پزشکی مشهد و ۱۲ شبکه بهداشت زیر مجموعه ثبت شده است که این افراد در بیمارستان بستری و برخی از آنان  بهبود یافته و مرخص شده‌اند.
بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکنون آزمایش کرونای ۱۹ نفر در استان خراسان رضوی مثبت شده است.

بر اساس ابلاغ "ستاد ملی مدیریت و مقابله با بیماری کرونا" هم‌اینک تمامی دانشگاهها، مراکز آموزش عالی، مدارس، سینماها، سالنهای مجالس عمومی، ورزشگاهها و سالنهای ورزشی، برنامه‌های فرهنگی و هنری و همایشهای غیرضرور به منظور پیشگیری از احتمال شیوع بیماری همه‌گیر تعطیل و متوقف شده‌اند.

این شرایط اجتناب‌ناپذیر که سبب کاهش رفت و آمدهای مردم و مراودات عمومی شده خودبه‌خود بر کاهش فعالیتهای بازار، اصناف و امور تجاری تاثیر گذاشته است.  

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.