دولت فرانسه برای جلوگیری از گسترش ویروس «کرونا» وضعیت اضطراری اعلام کرد. این ویروس همچنین برخی پیامدهای اقتصادی به همراه داشته و به کسب و کارها در این کشور لطمه زده است.

فرانسه به خاطر کرونا اعلام وضعیت اضطراری کرد

به گزارش قدس آنلاین، کاخ الیزه در بیانیه‌ای اعلام کرد «امانوئل ماکرون»، رئیس‌جمهور فرانسه برنامه‌اش را تغییر داد و دو دیداری که قرار بود طی چند روز آینده انجام شود را لغو کرد.

یک مقام وزارت بهداشت فرانسه روز یکشنبه اعلام کرد ۱۳۰ فرد در حال حاضر به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. دو نفر بر اثر ابتلا به این بیماری جان باخته‌اند.

«اولیور وران»، وزیر بهداشت فرانسه اجتماع بیش از ۵۰۰۰ نفر در اماکن سربسته را ممنوع کرد. مسئولان موزه معروف «لوور» روز یکشنبه تصمیم به تعطیلی این مجموعه گرفته‌اند و همزمان کارکنان این موزه پربازدید در گفت‌وگو با رسانه‌ها از عدم توزیع ماسک از سوی مقامات مسئول ابراز ناخرسندی کرده‌اند.

وران طی سفر به یکی از مناطق آلوده گفت: «حالا داریم به مرحله دوم می‌رویم: این ویروس الان دارد در کشور ما انتشار پیدا می‌کند و هدف ما در این مرحله جلوگیری از شیوع آن است.»

پایگاه «پالیتیکو» به نقل از یک سند رسمی گزارش داده فرانسه قرار است در مرحله دوم از طریق اقداماتی نظیر وضع محدودیت برای رویدادهای جمعی از تشدید گسترش این ویروس جلوگیری کند.

در مناطقی که بیشترین آلودگی را داشته‌اند تدابیر خاصی در نظر گرفته شده است.در منطقه «اوآز» همه گردهم‌آیی‌های عمومی اکنون ممنوع شده‌اند و برخی از مدارس تعطیل شدند.»

وزیر بهداشت فرانسه گفت: «این تدابیر موقتی هستند و ممکن است ما بخواهیم در آنها تجدیدنظر کنیم.»

از طرف دیگر، شیوع کرونا تبعات اقتصادی خاصی هم در فرانسه داشته. هتل‌ها، رستوران‌ها، حمل و نقل هوایی و کسب و کارهای مربوط به برگزاری مراسم‌ها و رویدادها بخش‌هایی هستند که بیشترین ضربات اقتصادی را متحمل شده‌اند.

وزیر دارایی فرانسه گفت: «همه باید نقش کامل خودشان را برای حمایت از اقتصاد و کسب و کارها ایفا کنند.»

امروز اتحادیه اروپا هم امروز دوشنبه سطح هشدار به دلیل افزایش شمار موارد ابتلا به کرونا را یک درجه بالاتر برده است. ویروس کرونا اکنون حداقل در ۶۵ کشور جهان شیوع پیدا کرده است.

از میان کشورهای اروپایی، ایتالیا یکی از کشورهایی است که بیشترین آلودگی به این ویروس را گزارش داده است. مبتلایان کرونا در این کشور به ۱۶۹۴ نفر افزایش یافته و از این تعداد، ۳۴ نفر هم جان خودشان را از دست داده‌اند.

سازمان بهداشت جهانی هم روز جمعه سطح خطر شیوع بیماری کرونا را از «بالا» به «بسیار بالا» تغییر داده بود.

«کمیسیون ملی بهداشت» چین بامداد امروز از ابتلای ۲۰۲ مورد جدید به ویروس کرونا خبر داد که در مقایسه با روز یکشنبه که ۵۷۵ مورد بوده، کاهش داشته است.

در چین تا کنون ۲۹۱۲ نفر به دلیل ابتلا به کرونا جان باخته‌اند. با احتساب تعداد قربانیان در کشورهای دیگر نظیر ایتالیا و ایران شمار تلفات از مرز ۳ هزار نفر عبور کرده است.

ویروس «کووید۱۹» از طریق تنفس و تماس هم منتقل می‌شود و همین امر کنترل آن را دشوار کرده است. 

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.