فرماندار خواف گفت: در صورت ضرورت معادن سنگ آهن سنگان این شهرستان برای جلوگیری از شیوع احتمالی بیماری کرونا به صورت موقت تعطیل خواهد شد که تشخیص این ضرورت بر عهده شبکه بهداشت و درمان است.

 در صورت ضرورت معادن سنگان خواف تعطیل می‌شود

به گزارش قدس آنلاین،  حسین سنجرانی امروز  در نشست هم اندیشی و برنامه ریزی برای مقابله با ویروس کرونا در معادن سنگان و واحدهای تولیدی خواف افزود: هیچ نگرانی از نظر شیوع این بیماری در شرکت‌های معدنی منطقه وجود ندارد و دستگاه‌های تب سنج در همه آن‌ها موجود است و کارکنان به صورت مداوم از این نظر رصد می‌شوند و در صورت مشاهده علائم بیماری در هر فرد مرخصی با حقوق به وی داده می‌شود.

وی ادامه داد: مسوولین معادن سنگان خواف باید همکاری خود را با شبکه بهداشت و درمان این شهرستان بیش از پیش افزایش دهند.

وی گفت: مقادیری ماسک و مواد ضد عفونی کننده خریداری شده که به زودی تحویل شبکه بهداشت و درمان خواف خواهد شد تا در اختیار مردم قرار گیرد.

سنجرانی افزود: تمامی کادر پزشکی و هلال احمر و نیروها امدادی شهرستان خواف در آمادگی کامل برای مقابله با بیماری کرونا به سر می برند.

جمعی از مردم شهرستان خواف از جمله اهالی بخش سنگان با مراجعه به شبکه بهداشت و درمان خواستار تعطیلی موقت شرکت‌های معدنی سنگان برای جلوگیری از گسترش بیماری کرونا در این شهرستان شده بودند.

مجتمع معادن سنگان خواف از ظرفیت‌های بسیار برای رونق اقتصادی و اشتغالزایی برخوردار است و هم اکنون هفت هزار نیروی کار از استان‌های مختلف و کشور چین در شرکت‌های معدنی این منطقه مشغول کار هستند.

تعداد این نیروها با اجرای قراردادهای باطله برداری و استخراج سنگ آهن و طرح های بزرگ با ذخایر ۲.۵ میلیون تنی سناآباد (توسعه ملی) و پنج میلیون تنی فولاد سنگان در آینده نزدیک به ۹ هزار نفر افزایش می‌یابد.

معادن سنگ آهن سنگان خواف در مجموع با ذخیره بیش از یک میلیارد تن، یکی از ۱۰ معدن بزرگ سنگ آهن جهان است که تامین کننده خوراک اولیه برای تولید ۱۷.۵ میلیون تن کنسانتره، ۱۵ میلیون تن گندله و پنج میلیون تن سنگ آهن است.

مجموعه کانسارهای سنگ آهن سنگان در وسعتی به طول تقریبی ۲۲ کیلومتر و عرض ۱۰ کیلومتر در ۳۰۰ کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.