معاون وزیر بهداشت جزئیاتی از چگونگی اجرای طرح بسیج مقابله با کرونا و غربالگری این ویروس از درب منازل را تشریح کرد.

 جزئیات جدید از طرح اعزام ۳۰۰هزار اکیپ بهداشتی به منازل مردم برای کنترل کرونا

قدس آنلاین؛ علیرضا رئیسی معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در برنامه تلویزیونی تیتر امشب شبکه خبر گفت: ۸۰ درصد بیماران کرونا نیازی به مراجعه به بیمارستان ندارند و اگر آن‌ها را غربال کنیم جلوی انتشار ویروس گرفته می‌شود.

وی درباره چگونگی اجرای طرح اعزام ۳۰۰ هزار اکیپ بهداشتی برای کنترل کرونا به درب منازل خاطرنشان کرد: سایت سلامت برای مراجعه همه مردم طراحی شده است تا هر فردی بتواند با استفاده از کد ملی خود وارد سایت شود، به‌طوری که با ارسال کد ملی، فرد به یک نفر به‌ورز یا مراقب سلامت ارجاع داده می‌شود، بنابراین اگر نیاز به تماس باشد، تماس گرفته می‌شود و مشکل مطرح‌شده از سوی فرد مورد بررسی قرار می‌گیرد، لذا ما با استفاده از بسیج، به‌دنبال غربالگری افراد هستیم.

معاون وزیر بهداشت با تأکید به اینکه شناسایی افرادی که با بیمار برخورد داشتند از اهمیت زیادی برخوردار است، گفت: ما با مراجعه به منازل افرادی که در خانه خود بیمار دارند، آموزش‌های لازم را ارائه می‌دهیم، به‌طوری که آموزش گندزدایی و مراقبت در منزل به این عده داده می‌شود.

رئیسی با اشاره به طرح بسیج مقابله با کرونا، ادامه داد: ضدعفونی کردن منازل کسانی که بیمار داشته‌اند در این طرح مورد توجه قرار گرفته است، لذا خدمات بهداشتی پیشگیرانه به افراد خانواده ارائه می‌شود.

وی  با بیان اینکه ضدعفونی کردن و غربالگری اماکن عمومی ادارات دولتی و خصوصی در این طرح صورت خواهد گرفت و خدمات غربالگری به کارکنان انجام خواهد شد، افزود: عمده اقدامات این طرح در شهرهای بزرگ از طریق سامانه‌های هوشمند و استفاده از ظرفیت پرونده الکترونیک سلامت افراد خواهد بود که در صورت تشخیص و نیاز به خدمات بیشتر با هماهنگی مناسب به منزل انجام خواهد شد.

انتهای پیام/+

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.