گیلان - رئیس مرکز بهداشت رشت ماندن در خانه را بهترین راهکار مقابله با کرونا دانست و گفت: مردم دغدغه ماسک نزدن نداشته باشند و دست ها را بشویند.

مردم دغدغه ماسک نداشته باشند/ دست ها را درست بشویید

به گزارش قدس آنلاین به نقل از بهداشت رشت ،دکتر جلال برشان ، کرونا را خیلی وحشتناک ندانست و اظهار کرد: کرونا یک بیماری ویروسی مانند آنفلوآنزاست که به زودی محدود می شود و مردم نباید وحشت کنند.

وی انتشار سریع ویروس کرونا را عامل نگرانی مردم دانست و افزود: اگر شهروندان نکات ساده بهداشت فردی را رعایت کنند دچار بیماری و اشاعه آن نخواهند شد.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان رشت از مردم خواست به چشم و بینی و دهان دست نزنند و تصریح کرد: دست ها هر یک ساعت باید با آب ولرم و صابون به مدت ۲۰ تا ۳۰ ثانیه درست شسته شوند و درست شستن دست ها یعنی از مچ تا نوک انگشتان را کاملا تمیز کنیم.

برشان ماندن در خانه را بهترین راهکار مقابله با کرونا دانست و عنوان کرد: افرادی که سابقه بیماری های مزمن همچون کلیوی، کبدی، ریوی، قلبی، دیابت و فشار خون دارند باید در خانه بمانند. اگر بیرون آمدن از خانه ضرورت داشت، حتما از مواد ضد عفونی کننده ۶۰ تا ۹۰ درصد الکل استفاده شود.

وی با بیان اینکه از امروز مایحتاج بهداشتی در داروخانه ها توزیع خواهد شد، گفت: افراد در بیرون از خانه فاصله یک متری با دیگران را رعایت کنند. البته ویروس کرونا روی سطوح صاف دوام بیشتری دارد و به علت سنگین بودن در هوا نمی ماند و سریع می نشیند.

رئیس مرکز بهداشت رشت اطلاعات موجود درباره بیماری کووید ۱۹ را کامل ندانست و اضافه کرد: مردم ارتباط بیرون و درون خانه را قطع کنند و از حضور در اماکن شلوغ بپرهیزند و دست به سطوح نزنند.

برشان بر مصرف مایعات به ویژه آب مرکبات تاکید کرد و یادآور شد: استفاده از کارتخوان به جای اسکناس و گرفتن دستگیره ها و نرده ها و میله ها با دستمال کاغذی توصیه می شود.

وی از مردم خواست دغدغه ماسک نزدن نداشته باشند و خاطرنشان کرد: ماسک تنها در اماکن پرجمعیت و برای افراد دارای بیماری های زمینه ای الزامی است و برای مردم سالم شستن دست ها با آب و صابون مهم تر از ماسک است.

رئیس مرکز بهداشت رشت نسبت یک به ۱۰ وایتکس و آب را یک محلول ضد عفونی کننده مناسب برای پاکسازی سطوح دانست و اظهار کرد: در حال حاضر در خانه ماندن و شست دست ها با آب و صابون بهترین و موثرترین راهکاری برای پیشگیری از کروناست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.