دبیر کمیته مراقبت و درمان بیماری کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تاکنون ۷۴۵ بیمار مبتلا به نارسایی حاد تنفسی در بیمارستانهای استان خراسان رضوی بستری شده‌اند.

۷۴۵ مبتلای به عفونت‌ حاد تنفسی در خراسان رضوی بستری شده‌اند

به گزارش قدس آنلاین، دکتر علی اصغر انجیدنی افزود: این آمار مربوط به بازه زمانی ۳۰ بهمن ماه تا ۱۲ اسفندماه و متعلق به بیمارستانهای زیر پوشش ۶ دانشکده و دانشگاه علوم پزشکی مستقر در استان خراسان رضوی شامل مشهد، تربت‌حیدریه، تربت‌جام، سبزوار، گناباد و نیشابور است.

وی اضافه کرد: از این تعداد اکنون ۵۰۳ بیمار مبتلا به نارسایی حاد تنفسی و مشکوک به کرونا در بیمارستانهای خراسان رضوی بستری هستند و بقیه حالشان بهبود یافته و از بیمارستان مرخص شده‌اند و درصد اندکی از آنان فوت کرده‌اند که آزمایش برخی از آنان مثبت بوده است.

دبیر کمیته مراقبت و درمان بیماری کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه تاکنون ۲۹ مورد مثبت بیماری کرونا در استان خراسان رضوی گزارش شده است افزود: از این تعداد ۱۸ فوتی مشکوک به کرونا داشته ایم که از جمعیت زیر مجموعه دانشگاههای علوم پزشکی مشهد، تربت حیدریه و نیشابور بوده اند و از بین فوت‌شدگان ۱۰ تن از جمعیت تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد، ۶ تن از  تربت حیدریه و دو تن از نیشابور بوده اند.

 انجیدنی گفت: از کل بیماران مبتلا به نارسایی حاد تنفسی بستری در استان خراسان رضوی ۳۳۶ نفر مربوط به مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بوده‌اند که ۵۶ نفر از آنان بهبود یافته اند، ۱۰ نفر فوت کرده‌اند و اکنون ۲۷۰ نفر از آنان در بیمارستان بستری هستند.

وی ادامه داد: نیشابور با ۱۶۳ بیمار دچار عفونت‌های حاد تنفسی  بعد از دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیشترین آمار مشکوک به ابتلا را دارد و اکنون ۱۰۰ نفر در بیمارستان‌های این شهرستان بستری هستند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.