گیلان - نماینده وزیر بهداشت در گیلان با بیان اینکه بیمارستان های معین کرونا در حالت قرنطینه هستند، گفت: در شهرستان رشت ۱۱ مرکز پذیرای بیماران علامتدار است.

قرنطینه بیمارستان های کرونایی در گیلان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از علوم پزشکی گیلان ،دکتر مهدی شادنوش ، با اشاره به راه اندازی آزمایشگاه تشخیص کرونا در استان گیلان از روز گذشته، اظهار کرد: در حال حاضر منتظر اولین نتایج آزمایش ها هستیم.

وی با بیان اینکه بیمارستان رسول اکرم(ص) تامین اجتماعی به کمک بیمارستان رازی در رشت آمده است، افزود: بیمارستان ۸۰ تختخوابی نیروی دریایی ارتش در رشت نیز آماده پذیرش بیماران مشکوک است. همچنین بیمارستان ۳۲ تختخوابی این ارتش در بندرانزلی در حال تجهیز شدن است و از فردا به مدار پذیرش بیماران آنفلوآنزایی اضافه می شود.

نماینده تام الاختیار وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در گیلان از ارائه خدمت همه مراکز بهداشتی و درمانی استان به مراجعه کنندگان خبر داد و خاطرنشان کرد: این مراکز از ساعت ۷:۳۰ الی ۱۴:۳۰ پذیرای مراجعین هستند.

شادنوش ادامه داد: پنج مرکز بهداشت مناطق یک، دو، سه، چهار و پنج رشت نیز از ساعت هشت صبح تا ۱۲ نیمه شب پذیرای مراجعه کنندگان خواهند بود.

وی با بیان اینکه مراکز شبانه روزی خدمات جامع سلامت در شهرهای خمام، سنگر، خشک بیجار، لشت نشاء، کوچصفهان و امامزاده هاشم پذیرای افراد علامتدار هستند، گفت: افراد علامتدار توسط پزشک مورد بررسی های اولیه قرار می گیرند و در صورت نیاز به بستری به بیمارستان های معین رشت ارجاع داده می شوند.

نماینده وزیر بهداشت در گیلان از قرنطینه بیمارستان های معین آنفلوآنزا در استان خبر داد و بیان کرد: شبکه بهداشت در تالش، مرکز خدمات جامع سلامت شماره ۲ مستقر در بیمارستان ۲۲ آبان در لاهیجان و مرکز خدمات جامع سلامت شهید محمدزاده در آستارا نیز معین خواهند بود.

وی با اشاره به فعالیت داروخانه های شبانه روزی گیلان جهت توزیع داروهای بیماران آنفلوآنزایی و کرونایی، یادآور شد: این داروخانه ها معین بیمارستان ها هستند.

شادنوش نیاز شدید به وسائل بهداشتی و حفاظت شخصی را مشکل کشور دانست و اظهار کرد: در برهه ای که شوک کرونا به بیمارستان های ما وارد شد، برخی از افراد زالوصفت اقدام به تخلیه بازار از موجودی ماسک و دستکش و مواد ضد عفونی کننده کردند تا به قیمت بالا بفروشند، اما این مشکل به زودی حل می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.