مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی از دستگیری ۹۰۰ متخلف شکار و صید از ابتدای سال در این استان خبر داد.

اعمال قانون بر ۹۰۰ متخلف شکار و صید در خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، تورج همتی افزود: با تلاش شبانه روزی یگان حفاظت، از ابتدای سال جاری ۱۹۵اعمال قانون بر ۹۰۰ متخلف شکار و صید در خراسان رضوی قبضه انواع اسلحه از متخلفان کشف و توقیف شده است که ۲۸ قبضه آن فاقد مجوز و ۲ قبضه آن سلاح جنگی بوده است.

 وی همچنین به کشف ۴۱۰۰ تیر انواع فشنگ، ۲۸ دستگاه دوربین چشمی شکاری و توقیف ۱۲ دستگاه خودرو و موتور سیکلت از متخلفان اشاره کرد و افزود: دستگیر شدگان بابت شکار و صید جانواران وحشی در این مدت بالغ بر ۱۹ میلیاردو ۱۳۵ میلیون ریال ضرر و زیان به محیط زیست استان وارد کرده اند.

  این مقام مسوول ادامه داد: در فهرست تخلفات یاد شده، صید غیرمجاز ۱۶۰ قطعه ماهی و از بین بردن ۴۱۰ قطعه انواع پرندگان وحشی از قبیل کبک، باقرقره، قرقاول، چکاوک، کبوتر و مرغابی و ۱۴۶ رأس پستانداران وحشی از قبیل قوچ و میش وحشی، آهو، کل و بز وحشی و گراز نیز وجود داشته است.

به گفته وی، برای مسببین بیش از ۹۰۰ مورد تخلف در خصوص نگهداری اجزاء جانوران وحشی و  تاکسیدرمی و همچنین پرندگانی که غیر مجاز نگهداری و خرید و فروش می شدند، اعمال قانون شده است.

  وی به مقابله با ۴۰ مورد تخلف با عنوان شروع به شکار اشاره کرد و افزود: در سال جاری  ۳ گروه  صیاد بین المللی قاچاق پرندگان شکاری در شهرستان های سبزوار، تربت جام و درگز دستگیر و از آنها ۷ بهله بالابان، ۶ بهله دلیجه پرنده شکاری کشف  شد؛   همچنین یک باند از شکارچیان که اقدام به شکار و فروش گوشت می کردند با  لاشه ۵ راس شکار قوچ، دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند.

 همتی تعداد کل تخلفات حوزه شکار و صید استان را از آغاز سال تاکنون در قالب تشکیل ۷۱۲ فقره پرونده در مراجع قضایی اعلام کرد و افزود: ضرر و زیان وارده به محیط زیست بابت شکار و صید جانواران وحشی در این مدت بیش از ۱۹ میلیارد ریال بوده است.

 وی به تلاش محیط بانان به آموزش دانش آموزان و جوامع محلی در مدارس و مساجد روستاهای حاشیه مناطق اشاره کرد و گفت: ۴۹۰۰ نفر در قالب طرح "یک ساعت با محیط بان" در توابع خراسان رضوی با مبانی و مقررات محیط زیست آشنا شدند.

منبع: صداوسیما

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.