آمار ناصحیح و فراتر از واقعیت افراد درگیر با بیماری کرونا که در کانالهای ظاهرفریب گروههای فعال در فضای مجازی منتشر می‌شوند، در شهرستان تربت‌حیدریه همچون سایر نقاط کشور یکی از دلایل تحریک مردم برای افزایش تقاضای برخی اقلام بهداشتی و رونق کار و کسب اصناف این حوزه شده است.

کرونا، افزایش رونق برخی صنوف و اقدامات نیکوکارانه در تربت‌حیدریه

به گزارش قدس آنلاین، بر اساس آخرین اعلام مسوولان امور بهداشت و درمان خراسان رضوی، تا عصر دیروز دوازدهم اسفند ماه تنها ۲۹ مورد مثبت بیماری کرونا و ۱۸ فوت مشکوک به ابتلای ویروس کووید ۱۹ به عنوان عامل این بیماری در سطح استان ثبت شده است. این آمار به حوزه جغرافیایی زیر پوشش دانشگاههای علوم پزشکی مشهد، تربت‌حیدریه و نیشابور تعلق دارد.

بنابر همین اطلاعات رسمی ۱۰ نفر از شهروندان جانباخته ساکن حوزه جغرافیایی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد، شش نفر ساکن حوزه دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه و همچنین دو نفر ساکن حوزه جغرافیایی تحت مسوولیت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور بوده‌اند.

۷۵ درصد جمعیت شش میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارند. ۲۵ درصد جمعیت استان نیز در چارچوب فعالیت دانشکده‌ها و دانشگاههای علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌جام، تربت‌حیدریه و نیشابور زیر پوشش خدمات بهداشتی و  درمانی هستند.

این آمار بعضا نشانگر روند نسبتا کند پیشگیری از شیوع بیماری همه‌گیر در تربت‌حیدریه و کمبود یا نبود اقلام بهداشتی لازم برای این امر است.

یکی از شهروندان به خبرنگار ما گفت: داروخانه‌های این شهر تا چند روز پیش به هر مراجعه‌کننده تنها دو عدد ماسک می‌دادند اما همان داروخانه‌ها امروز ۱۳ اسفند اکنون بر شیشه واحد خود این نوشته را نصب کرده‌اند: ماسک نداریم، لطفا سووال نفرمایید.

اقدام نیکوکارانه

با این وجود مدیر یک واحد صنفی توزیع لوازم بهداشتی و آرایشی واقع در خیابان کاشانی تربت‌حیدریه گفت: از اواسط هفته پیش ۱۲ هزار بسته، هر بسته شامل یک برگ ماسک، یک جفت دستکش لاتکس و پنج عدد دستمال مرطوب آنتی باکتریال را بطور رایگان بین شهرندان توزیع کرده‌ایم.

وی که خواست نامش ذکر نشود افزود: همه ساله و در ایام پایانی سال به عنوان خمس مال به دانش‌آموزان نیازمند کمک‌های می‌کنیم اما با توجه به شغل حرفه‌ای خود و درک شرایط موجود، امسال بهتر دیدیم این بسته ها را تهیه و بین شهروندان توزیع کنیم.

او ادامه داد: به دلیل کمبود ماسک در روزهای اخیر از تعداد محتویات درون این بسته کم شد اما از طریق هلال احمر مشهد و معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه پیگیر خرید ماسک و مواد ضد عفونی کننده هستیم تا به توزیع رایگان بین شهروندان ادامه دهیم.

این فرد نیکوکار هدف از این کار خود در شرایط کنونی را اشاعه و گسترش یک حس خوب و آرام‌بخش بین شهروندان و به خصوص آنهایی که در منزل خود بیماری دارند توصیف کرد.

کمبود حتی در مراکز درمانی

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه نیز ضمن تایید فقدان ماسک در داروخانه‌ها و مراکز بهداشتی این شهرستان گفت: با دستور وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، توزیع ماسک و عرضه آن در سطح کشور به دلیل شرایط خاص کنونی بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی گذاشته شده است.

غلامرضا میری افزود: از آنجا که نحوه توزیع بر اساس میزان ابتلای به کرونا و اولویت‌بندی مناطق برنامه‌ریزی شده و با توجه به اینکه تا روز یازدهم اسفند در این خطه حتی یک نفر مبتلا به کرونا مشاهده نشده بود دانشگاه علوم پزشکی منطقه تربت‌حیدریه حتی در توزیع ماسک بین پرسنل بیمارستانی خود نیز با مشکل مواجه است.

دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه با زیرپوشش داشتن سه شهرستان تربت‌حیدریه، زاوه و مه‌ولات به ۳۶۳ هزار نفر جمعیت سه شهرستان در جنوب استان خراسان رضوی خدمات می‌دهد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.